توزیع سه هزار بسته های معیشتی و تحصیلی توسط اداره کل اوقاف کرمان در طرح شمیم حسینی

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کرمان با اشاره به جهت دهی درآمد بعضی از موقوفات به سمت کمک های مؤمنانه گفت: در طرح شمیم حسینی دو هزار بسته معیشتی و یک هزار بسته کمک تحصیلی میان جامعه هدف توزیع می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمان، حجت الاسلام علی جلالی، سه شنبه(۲۲ مهر) در آیین اجرای «طرح شمیم حسینی» به تهیه و توزیع ۲ هزار بسته کمک معیشتی به صورت همزمان در سراسر استان اشاره و بیان کرد: در راستای نیات واقفین در بحث عزاداری محرم و صفر با توجه به اینکه به دلیل کرونا امکان برگزاری مراسم عزاداری در برخی بقاع متبرکه نبود این بسته های معیشتی تهیه و در اختیار جامعه هدف قرار می گیرد.
 
 
 
 
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کرمان افزود: امسال با توجه به ویروس منحوس کرونا کرونا کمک و هیئت های از مذهبی به گستردگی گذشته نبوده اما با توجه به شرایط حاکم بر جامعه ۱۵۰ میلیون به هیئت های شاخص کمک داشتیم و همچنین کمک هایی در راستای پذیرایی از عزاداران شد.
 
 
 
 
وی ادامه داد: بخشی از درآمدهای موقوفات در خصوص تعزیه اباعبدالله الحسین علیه السلام با اجازه اداره تحقیق تهران به سمت کمک های مؤمنانه سوق داده شد که یک مرحله در ماه مبارک رمضان و مرحله دوم در طرح شمیم حسینی دو هزار بسته از محل موقوفات متصرفی و غیر متصرفی آماده شده است.
 
 
 
 
 
 
جلالی ارزش ریالی هر بسته معیشتی را ۴۰۰ هزار تومان و اقلام تهیه شده را درجه یک و مورد نیاز حامعه هدف دانست و گفت: در کنار بسته های معیشتی در این طرح، بسته های مهر تحصیلی هم با توجه مشکلات معیشتی جامعه هدف و شروع سال تحصیلی به تعداد هزار بسته و هر بسته به ارزش ۵۰۰ هزار تومان برای دانش آموزان بی بضاعت تهیه شد.
 
 
 
 
حجت الاسلام والمسلمین حسن علیدادی سلیمانی، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمان هم با بیان اینکه در شرایط حساس کنونی نهضت همدلی و کمک های مؤمنانه در اوقاف تابلویی را  به بهترین وجه ممکن ترسیم می کند که در کنار بسته های معیشتی، بسته های تحصیلی قرارداده شده است.
 
 
 
 
وی افزود: در این حرکت پسندانه همراهی، نظم و همدلی به طور جدی نشان داده می شود و این نظم و هماهنگی و شناسایی دقیق جامعه هدف، نشان دهنده دقت بالا است که به اجرای بهتر نیت واقفین هم کمک خواهد کرد.
 
 
 
 
امام جمعه کرمان خاطرنشان کرد: اداره اوقاف در لبیک به ندای رهبری پیشتاز و در این راستا با احساس تکلیف بیشتر به خوبی ظهور کرده است و امیدواریم این حرکت ها در اداره ای که از اسم آن مشخص است{امور خیریه} این امر خیر و خداپسندانه توسعه یابد و انجام شود و به اهلش برسد و واقفین و کسانی که در قید حیات نیستند از این امر خیر بهره مند شوند.
کد خبر 982716

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha