راهیابی ۱۷مازندرانی به چهل و سومین مسابقات قرآن اوقاف/ثبت ۵وقف قرآنی

حجت الاسلام حیدری با بیان اینکه امسال چهل و سومین دوره مسابقات قرآن کریم به جهت شیوع کرونا به صورت منطقه ای و سپس استانی ویژه هزار و ۵۷۷فعال قرآنی با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی برگزار شد، گفت: ۱۷ نفر برتر به مرحله کشوری راه یافتند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از ساری،حجت الاسلام «ابراهیم حیدری» امروز(22مهر) در نشست خبری با اصحاب رسانه به مناسبت دهه وقف، اظهار کرد: رشادت‌ها و دلاوری‌های شهدای خانطومان فراموش شدنی نیست بازگشت پیکرهای مطهر اگر چند تکه استخوان هم باشد، برکات زیادی را برای استان علوی مازندران به همراه خواهد داشت.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان مازندران افزود: استان مازندران بیش از ۱۴ هزار موقوفه دارد، ترویج فرهنگ وقف ابعاد معنوی زیادی دارد، نیکی کردن به برادران دینی و تلاش برای رفع مشکلات مردم، خصیصه شخصی است که دارای ایمان خالص است.

 

حجت الاسلام حیدری خاطرنشان کرد: بیشترین مراجعه مردمی که در این اداره داریم بحث درمانی است،  مسکن مهمترین مشکل مردم است وقف ۲۰ میلیاردی جدید را در همین راستا خرج خواهیم کرد.

 

وی اعلام کرد: سال جاری تاکنون ۱۱۶ وقف جدید داشتیم که بیشتر موقوفات منفعتی بود، حدود ۷۰ میلیارد تومان در کنار جاده بین‌المللی در منطقه غرب مازندران وقف کردند، وقف جهاد اقتصادی و راهی برای تحقق اقتصاد مقاومتی است.

 

حجت الاسلام حیدری ادامه داد: وقف تداوم کارهای شهدا است خدا در سوره توبه دو چیز را به عنوان مجاهدت نام می برد و به فضیلت از آن یاد می‌کند، ترویج فرهنگ وقف و اهل بیت بعد معنوی برای همه ما دارد، پیامبر عظیم الشان اسلام اموال خود را وقف می کردند پیامبر این فرهنگ را برای ما به یادگار گذاشته است.

 

وی ادامه داد: موقوفات مختلفی در استان وجود دارد بیشتر نیات موقوفات به نیت عزاداری امام حسین (علیه السلام) است. وقف کار نبوی، مبارزه با کسب حرام، مبارزه با انحصار ثروت است، فرهنگ سازی در حوزه وقف ضروری است به فرموده امام خمینی (رحمت الله علیه) در وقف فضیلت بسیار و پاداش بی شماری وجود دارد.

 

حجت الاسلام حیدری از توزیع حدود ۱۰۰ هزار بسته کمک مومنانه در بین خانوارهای کم درآمد و بی سرپرست استان از زمان شیوع کرونا تاکنون خبر داد و یادآورشد: خرید تجهیزات بیمارستانی از جمله تجهیزات حفاظتی و محافظتی شامل ماسک و دستگاه های اکسیژن ساز و سی تی اسکن مورد نیاز دانشگاه های علوم پزشکی مازندران و بابل هم به عنوان بخش دیگری از کمک های اوقاف در شرایط کرونایی یاد کرد.

 

وی با تاکید براینکه در دهه وقف نیز با هماهنگی بیمارستان های زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مازندران و بابل ، نسبت به خرید و اهدای تجهیزات حفاظتی و محافظتی متناسب با نیت واقفین برای مقابله با کرونا و درمان بیماران کرونایی اقدام خواهد شد، افزود: خرید دستگاه تنفسی برای بیمارستان روحانی بابل از محل موقوفات بابل و تولید روزانه ۵ الی۱۲ هزار ماسک در ۱۲ امامزاده استان نیز از دیگر اقدامات ضدکرونایی اوقاف استان بوده است.

 

حجت الاسلام حیدری از تهیه و توزیع حدود پنج میلیارد ریال تجهیزات مورد نیاز تحصیلی دانش آموزان نیازمند در سال جاری به عنوان بخش دیگری از عملکرد این نهاد یاد کرد و افزود : یکصد دستگاه تبلت هم برای آموزش مجازی دانش آموزان نیازمند در ایام کرونایی خریداری و اهدا شده است.

 

وی اجرای طرح جامع در ۷۰ امامزاده استان را از برنامه های عمرانی در این بخش برای سال جاری اعلام کرد و گفت : علاوه بر این با وجود کاهش درآمد امامزادگان در سال جاری به دلیل شیوع ویروس کرونا مرمت تعدادی از امامزاده ها نیز در دست اجراست و پیشرفت فیزیکی این طرح ها نیز به بیش از ۷۰ درصد می رسد.
 

حجت الاسلام حیدری از سند دار شدن ۳۳۵ رقبه و دریافت سند کاداستر برای ۲۷۰ موقوفه در سال جاری خبر داد وخاطرنشان شد: در بخش اجرای نیت‌های مذهبی قریب به ۲۰۰ میلیارد ریال هزینه شد. در بحث اجرای نیت مدارس دینی و حوزه های علمیه ۲۷ موقوفه داریم که کاملا به درستی درحال بهره برداری و اجرا است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان مازندران اضافه کرد: برگزاری نشست‌های آموزش مهارت‌های زندگی و تحکیم بنیان خانواده، آموزش مهارت های تربیت فرزندان در ۷۰ امامزاده، توزیع سبد مومنانه از محل اوقاف متصرفی، توزیع غذای گرم در چندین نوبت، خرید ۳ دستگاه اتوکلاو، آمبولانس، دستگاه ام آر آی و ... برای بیمارستان‌های استان از دیگر اقدامات این اداره کل است.

 

وی بیان کرد: در استان وقفنامه‌هایی داریم که قریب به ۱۰۰ سال قدمت دارد وقف نامه حاج «محمدباقر تاجر» و دکتر «علی نقلی کنی» از قبیل این موارد است، از محل عواید موقوفات در سال گذشته اعزام ۷۰ مازندرانی به عتبات عالیات، آزادی ۱۵ زندانی جرائم غیر عمد،  تهیه جهیزیه برای ۷۰ زوج جوان در شهرستان‌های بهشهر و بابل را داشتیم.

 

حجت الاسلام حیدری یادآور شد:  چهل و سومین دوره مسابقات شهرستانی و استانی قرآن کریم  با حضور هزار و 577فعال قرآنی با عایت کامل پروتکل‌های بهداشتی برگزار شد و ۱۷ نفر برتر به مرحله کشوری راه یافتند.

 

وی از ایجاد ۵ وقف قرآنی جدید خبر داد و به وجود هزار و ۳۶۱ امامزاده در استان اشاره کرد و گفت: احیای ۱۰ رقبه استان در دست اقدام است.

 

مدیرکل وقف و امور خیریه مازندران با بیان اینکه قریب به ۲ هزار خادم افتخاری در سطح امامزادگان داریم، بیان کرد: تعداد ۴۲ضریح جدید در امامزادگان استان نصب شده است.

 

کد خبر 982767

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha