طرح جامع سلامت شهرستان خوسف تدوین شود

آخوندی گفت: دانشگاه علوم پزشکی بیرجند باید تدوین طرح جامع سلامت شهرستان خوسف را در دستور کار قرار دهد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از خوسف، «محمد علی آخوندی» ظهر امروز (22 مهر) در جریان بازدید رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند و هیئت رئیسه همراه از بیمارستان در حال ساخت شهرستان خوسف، ضمن قدردانی از اقدامات کادر درمان در زمینه مقابله با کرونا، اظهار کرد: کادر درمان به صورت خستگی ناپذیر و به صورت مدیریت جمعی مسئله مهار بیماری کرونا را دنبال کردند.

 

فرماندار خوسف با بیان اینکه مشکلات حوزه بهداشت و درمان شهرستان خوسف به دلیل نزدیکی به مرکز استان چندین برابر شهرستان های دیگر استان شده است، گفت: شاخص جمعیت برای توزیع اعتبارات در شهرستان پراکنده خوسف جوابگوی نیازها نیست، همچنین شاخص جمعیت خوسف به لحاظ آمار گیری هم درست نیست چراکه برخی خانوار شهرستان در بیرجند هم ساکن هستند.

 

آخوندی با اشاره به وسعت زیاد شهرستان خوسف، بیان کرد: وسعت و پراکندگی جمعیت در شهرستان خوسف هزینه خدمت رسانی را بیشتر کرده است، لذا سازمان مدیریت و برنامه ریزی باید برای تغییر شاخص جمعیت در توزیع اعتبارات این شهرستان برنامه ریزی داشته باشد.

 

وی سلامت را از مهمترین دغدغه های مردم را در کنار مقوله امنیت عنوان کرد و گفت: از دانشگاه علوم پزشکی خواستاریم تا در بُعد نیروی انسانی، تجهیزات و موارد مصرفی و سیستم های حفاظت فردی مورد نیاز شبکه بهداشت و درمان توجه ویژه ای داشته باشد.

 

فرماندار خوسف با بیان اینکه علی رغم کمبودها در شهرستان تازه تاسیس خوسف اقدامات خوبی در حوزه سلامت انجام شده است، افزود: همچنین دولت برای طرح سلامت اقدامات خوبی انجام داده است ولی خواستاریم تا طرح سلامت شهرستان خوسف هم کلید بخورد.

 

آخوندی یکی از مشکلات شهرستان خوسف را تردد زیاد کامیون ها و توقف آنها در داخل شهرستان عنوان کرد و ادامه داد: روزانه بیش از یک هزار و 800 کامیون نیاز به خدمت رسانی دارند که  موارد بهداشتی این قشر هم باید پوشش داده شود.

 

وی با تاکید بر اینکه تدوین طرح تحول سلامت خوسف باید در دستور کار دانشگاه علوم پزشکی باشد، گفت: موضوع سلامت جامعه در خوسف از اولویت های شهرستان هست و خواهد بود.

 

فرماندار خوسف تصریح کرد: از دیدگاه پدافند غیر عامل شهرستان خوسف بازوی معین مرکز استان، بیرجند است و  باید اقدامات خاصی در حوزه بهداشت و درمان داشته باشیم.

 

وی در پایان با اشاره به اینکه شهرستان خوسف کمترین آمار مبتلایان به بیماری کرونا را در بین شهرستان های استان داشته است، گفت: این مهم با امکانات کم محقق شده چراکه در حوزه پیشگیری بیماری کرونا  در خوسف،  به خوبی کار شده  که جای تقدیر دارد.

کد خبر 982863

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha