دیدار امام جمعه  با خانواده اهدا کننده عضو در آبادان

امام جمعه و رئیس دانشکده علوم پزشکی آبادان ظهر امروز (سه‌شنبه ۲۲ مهر) با خانواده اهدا کننده اعضای دختر جوان مرگ مغزی شده آبادان، دیدار کردند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از منطقه آزاد اروند، «حجت‌‌الاسلام علی ابراهیمی‌پور» ظهر امروز (سه‌شنبه ۲۲ مهر) در دیدار با خانواده دختر جوان مرگ مغزی اهداکننده عضو در آبادان اظهار کرد: این رفتار شما نشان از ایمان قوی است و قطعا مورد توجه سیدالشهدا (ع) واقع خواهد شد.

 

امام جمعه آبادان ضمن تقدیر از این اقدام خداپسندانه افزود: با انجام این مهم به سه خانواده حیات دادید و هر کدام از آنها اگر یک رکعت نماز بخوانند، روزه بگیرند و یا سایه ایشان بالای سر خانواده باشد، ثوابش به شما می‌رسد. 

 

وی از دکتر سلمان‌زاده و دانشکده علوم پزشکی آبادان که هم در فرهنگ‌سازی در این زمینه و هم در بحث مقابله با کرونا خوش درخشیدند و زحمات زیادی را متحمل شدند تقدیر کرد.

 

«شکرالله سلمان‌زاده» نیز در این دیدار تصریح کرد: این اقدام بزرگ در واقع یه صدقه جاریه است و افرادی که اعضای متوفی به آنها اهدا شده تا زمانی که نفس می‌کشند قدردان این بزرگواری شما هستند.

 

رئیس دانشکده علوم پزشکی آبادان اضافه کرد: شما با پذیرش اهدای عضو فرزندتان، سه نفر را زنده کردید و با این کار گویی سه بار کل بشریت را نجات دادید.

 

در این دیدار یک جلد کلام‌الله مجید و هدایایی به رسم یادبود به خانواده مرحوم اهداکننده عضو تقدیم شد.

 

این دختر جوان ۲۷ ساله در پی یک حادثه، به بیمارستان شهید بهشتی آبادان اعزام شده بود که عمل وی انجام و علی‌رغم تلاش شبانه‌روزی کادر بیمارستان در نهایت مرگ مغزی این بیمار تایید شد و با نظر پزشکان تیم اهدای عضو بیمارستان، در شرایط اهدا قرار گرفت.

 

همچنین با توجه به اینکه پدر این بیمار پیش از این فوت شده بود، بعد از اعلام رضایت مادر و عموی این دختر جوان، ۲ کلیه و کبد وی به بیماران نیازمند اهدا شد.

 

کد خبر 982866

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha