شرایط اعطای خودرو به مددجویان امداد

بختیاری گفت: ۱۰ درصد قیمت خودرو آورده مددجو است. همچنین یک سوم قیمت خودرو از سوی صندوق امداد ولایت و دو سوم مبلغ از سوی صندوق کارآفرینی امید تسهیلات قرض‌الحسنه در اختیار مددجو قرار می‌گیرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان، مراسم تفاهم نامه اعطای خودرو زامیاد میان مددجویان کمیته امداد امام خمینی (ره) امروز با حضور رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره)، مدیرعامل شرکت سایپا و مدیرعامل صندوق نو آوری امید برگزار شد.

در این مراسم «مرتضی بختیاری» رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) گفت:ماموریت ما توانمند سازی و ایجاد درآمد با ثبات برای مددجویان کمیته امداد  است.

 

وی افزود: تکانه های اقتصادی لطمه های زیادی به جامعه وارد کرده که بیشترین صدمات مربوط به مددجویان و قشر ضعیف می شود. باید آنان را توانمند کرد تا به درآمد ثابتی برسند.

 

بختیاری گفت: تعداد۱۵۰۰ نفر از مددجویان ما در کارخانه سایپا مشغول به کار شدند.اکنون نیز سه هزار خودرو زامیاد از سوی سایپا به مددجویان با تسهیلات ویژه اعطا می شود.

 

بختیاری گفت: ۱۰ درصد قیمت خودرو آورده مددجو است و در صورت عدم توان پرداخت آورده اولیه، کمیته امداد این مبلغ را به صورت وام در اختیار مددجو قرار می‌دهد. همچنین یک سوم قیمت خودرو از سوی صندوق امداد ولایت و دو سوم مبلغ از سوی صندوق کارآفرینی امید تسهیلات قرض‌الحسنه در اختیار مددجو قرار می‌گیرد.

 

در ادامه، سید«جواد سلیمانی»، مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا گفت:کمیته امداد نهاد موثری برای مردم و به خصوص مددجویان است. اهداف ما در سایپا این است که بتوانیم خودرو را به اهلش برسانیم.

 

وی افزود:نهادی که برای ما اهمیت داشت کمیته امداد بود تا برای خودکفایی مددجویان آنان قدمی برداشته شود.

 

سلیمانی گفت: در گام اول جذب مددجویان را در شرکت های زیر مجموعه سایپا داشتیم و آنان مشغول به کار شدند. در حال حاضر هم که می خواهیم خودرو اعطا کنیم باید خدمات ویژه برای این عزیزان تعریف شود و مشکلات خودرویی با کمترین هزینه و گارانتی بیشتری ارایه شود.

 

همچنین «نورالله زاده»، مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید نیز در این مراسم گفت:تامین مالی کردن برای خودرو نیسان که خودرو باری است، یک چرخه تولید به حساب می آید و  می تواند زنجیری بهم پیوسته برای اشتغالزایی باشد. خانواده های مددجو با این اقدام به توانمند سازی می رسند ما هم خرسندیم در  کنار این دوستان قرار گرفته ایم.

 

وی بیان کرد: قرض الحسنه نزد خداوند بیشتر از کمک است. اولین خودرو های تحویل مددجویان  در سیستان و بلوچستان قرار می گیرد  که برای توزیع گاز در مناطق روستایی فعالیت می کنند.

کد خبر 982923

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha