اجرای برنامه های متنوع فرهنگی و حرکت کاروان خودرویی در سالروز شهادت امام رضا (ع) در جهرم

حجت الاسلام دهقانی گفت: در سالروز شهادت امام رضا (ع) حرکت کاروان خودرویی همراه با ویژه برنامه های متنوع فرهنگی در شهرستان جهرم به اجرا در می آید.

حجت الاسلام «فتح الله دهقانی» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در جهرم، با اشاره به حرکت کاروان عزاداری به صورت خودرویی در روز شهادت امام رضا (ع) در جهرم، گفت: برگزاری پیاده روی «حرم تا حرم» طبق سنوات گذشته در روز شهادت امام رضا (ع) با توجه به وضعیت فعلی با مجوز ستاد مبارزه با ویروس کرونا به سبک جدید و متفاوت و با شرایط ویژه برگزار می شود.

 

رئیس اداره تبلیغات اسلامی جهرم با اشاره به اینکه این مراسم از امامزاده حسین (ع) آغاز و به طرف امامزاده فضل بن موسی (ع) ادامه دارد، افزود: این برنامه از ساعت 15روز شنبه 26مهر همزمان با سالروز شهادت امام رضا (ع) برگزار می شود.

 

وی با اشاره به اینکه این مراسم به صورت کاروان سواره و ماشین های شخصی انجام می گیرد، بیان کرد: هر خانواده می تواند با سیاه پوش کردن ماشین شخصی و با رعایت تمامی شیوه نامه های بهداشتی در این مراسم شرکت کند.

 

حجت الاسلام دهقانی با اشاره به اینکه خانواده ها می توانند با پخش نوای مداحی از ضبط صوت ماشین خود در بین راه به صورت خانوادگی به عزاداری بپردازند، خاطرنشان کرد: افرادی که می خواهند با موتور سیکلت در این مراسم شرکت کنند با نصب پرچم عزا می بایست ضمن رعایت شیوه نامه های بهداشتی و زدن ماسک، از کلاه ایمنی استفاده کنند.

 

وی با اشاره به اینکه هیئت های مذهبی و پایگاه های بسیج می توانند با سیاه پوش کردن وسایل نقلیه و نصب بلندگو با استفاده از مداحان در بین مسیر بدون پیاده شدن از وسایل نقلیه به عزاداری بپر دازند، عنوان کرد: وسایل نقلیه اعم از ماشین و موتور سیکلت برای شرکت در این مراسم باید بیمه باشند و در غیر این صورت از حضور در این مراسم خودداری کنند چرا که در صورت بروز حادثه غیره مترقبه برگزار کنندگان مراسم هیچ گونه تعهدی در این خصوص ندارند.

 

این مسئول با اشاره به اینکه موکب ها می توانند همچون سال های گذشته در بین راه استقرار و با پخش نوار مداحی از طریق بلندگو در ایجاد حال و هوای عزاداری بیفزایند، تصریح کرد: همچنین جهت پذیرایی می توانند از بسته های پلمب مانندآبمیوه، آبمعدنی و... استفاده کنند.

 

رئیس اداره تبلیغات اسلامی جهرم در پایان عنوان کرد: با توجه به اینکه تمامی وسایل نقلیه در بین مسیر می بایست در یک ردیف و پشت سر هم حرکت کنند از شهروندان تقاضا داریم ضمن همکاری با نیروهای نظامی و انتظامی و بسیج از سبقت گرفتن در طول مسیر خودداری کنند.

 

کد خبر 982943

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha