​زهکشی ۱۲۷ هزار هکتار از اراضی کشاورزی گلستان

مهاجر با بیان اینکه تاکنون ۷۷ هزار هکتار از اراضی کشاورزی گلستان زهکشی شد، گفت: با احتساب ۵۰ هزار هکتار دیگر، ۱۲۷ هزار هکتار از اراضی گلستان زهکشی خواهد شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از گرگان، «مختار مهاجر» صبح امروز(چهارشنبه 23 مهر) در گفتگو با خبرنگاران اظهار کرد: دو سفر معاون اول رئیس جمهور به استان گلستان دو مصوبه 22 هزار هکتار و 50 هزار هکتار برای زهکشی اراضی کشاورزی استان گلستان به همراه داشت.

 

رئیس سازمان جهاد کشاورزی گلستان ادامه داد: در حال حاضر زهکشی 22 هزار هکتاری اراضی کشاورزی گلستان به اتمام رسیده و زهکشی بخش 50 هزار هکتاری نیز در حال انجام است و پیمانکار قرارگاه خاتم الانبیاء در حال اجرای پروژه است.

 

وی تصریح کرد: سال گذشته از محل اعتبارات سیل 100 میلیارد تومان به استان گلستان تخصیص یافت که با آن عملیات زهکشی 30 هزار هکتار از اراضی کشاورزی آغاز شد که قبل از سال جاری عملیات زهکشی 15 هزار هکتار به اتمام رسید و افتتاح شد و زهکشی 15 هزار هکتار باقی مانده نیز در مراحل پایانی قرار دارد.

 

مهاجر تصریح کرد: اخیراً نیز انعقاد قرارداد دیگری برای زهکشی 50 هزار هکتار از اراضی کشاورزی گلستان در حال انجام است و خوشبختانه با پیگیری های انجام شده از سوی مسئولان استانی، دولت در هفته گذشته 300 میلیارد تومان اعتبار جدید برای گلستان مصوب کرده است که امیدواریم بتوانیم زهکشی 50 هزار هکتار دیگر را نیز عملیاتی کنیم.

 

رئیس سازمان جهاد کشاورزی گلستان با بیان اینکه اجرای طرح زهکشی در 280 هزار هکتار از اراضی گلستان از جمله مصوبات سفر نخست دولت تدبیر و امید به استان است، متذکر شد: در مجموع تاکنون 77 هزار هکتار از اراضی کشاورزی گلستان زهکشی شد که با احتساب 50 هزار هکتار، 127 هزار هکتار از اراضی گلستان زهکشی خواهد شد.

 

کد خبر 982996

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha