اختصاص ۷۰ میلیارد تومان برای بازسازی واحدهای خسارت دیده زلزله رامیان/ واحدهای مسکونی تا اول زمستان تکمیل می شوند

حسینی گفت: حدود ۷۰ میلیارد تومان برای عملیات بازسازی واحدهای خسارت دیده از زلزله روستاهای رامیان تامین شده است.

«سیدمحمد حسینی» صبح امروز (چهارشنبه 23 مهر) در حاشیه افتتاح نخستین واحد احداثی روستاهای زلزله زده شهرستان رامیان به خبرنگار خبرگزاری شبستان در گرگان گفت: پس از زلزله 5.1 ریشتری (17 شهریور) در شهرستان رامیان، عملیات اجرایی ساخت واحدهای خسارت دیده با حضور استاندار گلستان آغاز شد.

 

مدیرکل بنیاد مسکن گلستان افزود: با توجه به شرایط جوی و قرار داشتن در فصل سرما، کمتر از 48 ساعت کلنگ احداث واحدهای مسکونی خسارت دیده در همه روستاهای رامیان و آزادشهر آغاز شد.

 

وی تصریح کرد: واحد افتتاح شده امروز در روستای قورچای در کمتر از یک ماه تکمیل و با حضور دکتر دهنوی عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی، نماینده مردم رامیان و آزادشهر در مجلس و معاون عمرانی استانداری گلستان افتتاح شد.

 

حسینی خاطرنشان کرد: بنیاد مسکن گلستان برای احداث هر واحد مسکونی در این مناطق 50 میلیون تومان تسهیلات قرض الحسنه با بازپرداخت 15 ساله، 15 میلیون تومان کمک معیشتی و 5 میلیون تومان بلاعوض معیشتی پرداخت می کند.

 

وی افزود: همچنین 10 میلیون تومان تسهیلات اجاره و 10 میلیون هم بلاعوض برای واحدهای 100 درصد تخریبی پرداخت می شود.

 

مدیرکل بنیاد مسکن گلستان ادامه داد: 8 تن سیمان اهدایی از سوی مقام معظم رهبری نیز در مناطق زلزله توزیع شده است.

 

وی گفت: اگر مردم خودشان پای کار باشند تمامی واحدهای مسکونی این مناطق تا زمستان احداث و تکمیل خواهد شد.

 

حسینی اضافه کرد: امروز نیز جلسه شورای اداری شهرستان رامیان به منظور سرعت بخشیدن به واحدهای احداثی مناطق زلزله زده برگزار خواهد شد.

 

وی خاطرنشان کرد: در زلزله 17 شهریور، 195 واحد مسکونی در شهرستان رامیان و 55 واحد مسکونی دچار خسارت و آسیب شدند که نیاز به تخریب و احداث دارند. همچنین 45 واحد نیز نیاز به تعمیرات دارند.

 

مدیرکل بنیاد مسکن گلستان با بیان اینکه تمامی منابع مورد نیاز برای احداث این واحدهای مسکونی تا امروز تامین شده است، گفت: حدود 70 میلیارد تومان برای عملیات بازسازی این واحدهای خسارت دیده تامین شده و به تناسب نیاز باز هم تامین خواهد شد.

 

گفتنی است، نخستین واحد خسارت دیده از زلزله 17 شهریور در 80 مترمربع احداث و امروز با حضور مسئولان در روستای قورچای رامیان به بهره برداری رسید.

 

کد خبر 983055

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha