انجام یک هزار و ۵۷۷ مورد بازرسی در طرح طاها توسط اداره استاندارد ملایر

خالقی گفت: یک هزار و ۵۷۷ مورد بازرسی در طرح طاها توسط اداره استاندارد ملایر طی یک سال گذشته انجام شد.

 به گزارش خبرنگار شبستان از ملایر «داریوش خالقی» امروز  چهارشنبه ( 23 مهر ماه) در جمع خبرنگاران با اشاره به شعار روز جهانی استاندارد گفت: 14 اکتبر سال 2020 به عنوان روز جهانی استاندارد با شعار "حفاظت از زمین با استانداردها"  نامگذاری شده  است

رئیس اداره استاندارد ملایر این  مهم را نشان دهنده اهمیت موضوع استانداردسازی و رعایت استانداردها در حفاظت از منابع و محیط زیست پیرامونی برشمرد و افزود:  اعتمادسازی در مصرف کنندگان کالا و خدمات را از دیگر نکات حائز اهمیت در خصوص استانداردها است.

وی با بیان اینکه  عرضه کالا و خدمات دارای استاندارد توسط تولیدکنندگان باعث استقبال و تماسیل خریداران می‌شود تصریح کرد: استانداردها  را بعنوان زبان فنی مشترک در بین ملت ها جهت تبادل کالا و خدمات  هستند  که با ارتقائ سطح کیفی محصولات و استفاده بهینه از منابع در راستای تولید محصولات با کیفیت ، علاوه بر حضور مستمر در بازار مصرف داخلی  می توان نسبت به توسعه و بسط بازارهای خارج از کشور نیز موفقیت های بسیاری را داشت.
 

وی بیان کرد: اعطای پروانه و نشان استاندارد به محصولات منطبق با استانداردها، از جمله اقدامات اصلی سازمان ملی استاندارد و زیر مجموعه های این سازمان جهت استاندارد سازی در حوزه های متعدد تولید کالا و خدمات است.

وی ابراز امیدواری کردبا تلاش شبانه روزی کارشناسان حوزه استاندارد سازی تمایل مصرف کنندگان به خریداری و استفاده هر چه بیشتر از کالاهای تولید داخل هر روز بیشترو شعار سال محقق شود.


وی در ادامه  با بیان اینکه اداره استاندارد شهرستان ملایر زیر مجموعه اداره کل استاندارد استان همدان در حوزه شهرستان های ملایر، نهاوند و تویسرکان است گفت: این اداره در  در زمینه های متعدد مرتبط با شرح وظایف سازمانی از جمله نظارت های فنی و کارشناسی در حوزه های تولید، خدمات، صادرات و ترویج فرهنگ استاندارد و دیگر حوزه های مرتبط فعالیت دارد.


 

وی از  وجود 136 واحد تولیدی فعال در شهرستان های ملایر، نهاوند و تویسرکان در حوزه تحت نظارت اداره استاندارد شهرستان ملایرخبر داد و تصریح کرد:  73 واحد تولیدی فعال در شهرستان ملایر، 39 واحد تولیدی در شهرستان نهاوند و 24 واحد در شهرستان تویسرکان در صنایع مختلف فعال هستند.

 وی به رشد 52 درصدی صدور گواهینامه انطباق کالای صادراتی طی یکسال گذشته اشاره کرد و گفت: از ابتدای مهر سال گذشته تا ابتدای مهر امسال 909 فقره گواهینامه انطباق کالای صادراتی شامل انواع کشمش انگوری، تیزابی و کشمش سبز به وزن 24 هزار تن در شهرستا ملایر صادر شده است.
رئیس اداره استاندارد شهرستان ملایر افزود: در مدت یاد شده 42 فقره پروانه و مجوز کاربرد علامت استاندارد صدور و یا تمدید 242 مورد بازرسی از واحدهای تولیدی، یک هزار و 577 مورد بازرسی طرح طاها، 875 مورد بررسی صحت عملکرد نازل های سوخت، 374 مورد نمونه برداری از واحدهای تولیدی و 950 مورد نمونه برداری خشکبار و انجام آزمایش، از جمله عملکردهای در حوزه تحت نظارت اداره استاندارد شهرستان ملایر از مهر98 تا مهر99بوده  است.
وی همچنین به تعلیق 3 پروانه کاربرد علامت استاندارد اشاره کرد و افزود: 11 پروانه کاربرد علامت استاندارد که 6 مورد آن در حوزه غذایی کشاورزی، 4 مورد در حوزه ساختمانی و 1 مورد در حوزه خودرو و نیرو محرکه بود، طی این مدت ابطال شد.
خالقی بیان کرد: در این مدت برای 2 هزار و 760 مورد، صحت عملکرد ترازوهای سبک مستقر در واحدهای صنفی در شهرستان های ملایر، نهاوند و تویسرکان بررسی شد.

 

کد خبر 983094

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha