سه عامل در وضعیت نامطلوب فضای سبز اهواز

ایزدی گفت: عدم آموزش و نبود نظارت صحیح بر کارکرد نیروهای فضای سبز، آب و هوا و اوضاع نامساعد مالی شهرداری سه عامل بسیار مهم در وضعیت نامطلوب فضای سبز در اهواز است.

«محمدرضا ایزدی» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان  در اهواز، با بیان اینکه عوامل متعددی وجود دارد که یک شهر سرسبزی خود را پیدا می‌کند اظهار کرد: در اهواز به چند دلیل تاکنون نتوانسته‌ایم فضای سبز مطلوب را برای شهر تامین کنیم و این مشکل در طول سالیان دراز در این کلانشهر پدید آمده است.

 

عضو شورای اسلامی کلانشهر اهواز با اشاره به اینکه یکی از عواملی که در این مهم نقش دارد آب و هوای اهواز است افزود: ما در استان خوزستان و اهواز از نیمه فروردین تا پایان مهر شاهد گرمای طاقت‌فرسایی هستیم و در این گرما گل‌ها و درختچه‌ها پژمرده می‌شوند اما این در حالی است که در دیگر مناطق خوش آب و هوای کشور در تمام این ماه‌ها درختچه‌ها شکوفه می‌زنند و به‌صورت مداوم گل دارند.

 

وی عدم آموزش و همچنین نبود نظارت صحیح بر کارکرد نیروهای فضای سبز را از دیگر عوامل ضعف فضای سبز اهواز دانست و اضافه کرد: ما در منطقه کوی نفت و شهرک نفت شاهد هستیم که شرایط گل و گیاه و فضای سبز با مرکز شهر کاملا متفاوت بوده و دلیل این اتفاق آموزش و نظارت صحیح بر نیروهای این شرکت است.

 

عضو شواری اسلامی کلانشهر اهواز اوضاع نامساعد مالی در شهرداری را دیگر عامل این وضعیت در فضای سبز خواند و عنوان کرد: ما شاهدیم که در شهرک نفت برای فضا سبز و گل و گیاه هزینه‌های زیادی صورت می‌گیرد، اما همان شرکت نفت حق آلایندگی که قانون مشخص کرده را پرداخت نمی‌کند.

 

وی ادامه داد: اگر حق و حقوق مردم در این خصوص پرداخت شود، شهرداری با بهره‌گیری از این حق آلایندگی، امکانات رفاهی، تفریحی، فضای سبز و همچنین زیرساخت‌های فرهنگی و توسعه شهری را ایجاد می‌کند، اما متاسفانه صنایع آلاینده حق آلایندگی خود را پرداخت نمی‌کنند و همین موضوع باعث شده تا شرایط ما نسبت به کل کشور متفاوت شود.

 

ایزدی بیان اینکه در مناطق هشت‌گانه شهرداری معاونت فضای سبز وجود دارد ابراز کرد: بخش عمده‌ای از مسئولیت طراحی فضای سبز شهری متوجه معاونت فضای سبز مناطق است و در حال حاضر فضای سبز خوبی ایجاد شده اما متاسفانه در بعضی از مناطق فضای سبز موجود سال گذشته یا سال‌های قبل را نابود کرده‌اند و این می‌طلبد که شهرداران مناطق به این مقوله توجه کنند و اجازه تخریب فضای سبز را ندهند.

 

وی با اشاره به اینکه سازمان فضای سبز و میادین کارکرد رضایت‌بخشی نداشته و به یک سازمان خنثی تبدیل شده است تصریح کرد: سازمان زیباسازی نیز تا سه ماه گذشته همین شرایط را داشت اما با تغییر و تحول مدیرعامل جدید فعالیت خوبی را در آن شاهد هستیم.

 

عضو شواری اسلامی کلانشهر اهواز یاد آور شد: لازم است شهردار اهواز نسبت به سازمان فضای سبز بازنگری داشته باشد و با تزریق کمک مالی حرکتی را در سازمان یاد شده به وجود آورد.

 

کد خبر 983155

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha