برگزاری کنگره موضوعی امامزاده «پیرمراد» استهبان به میزبانی فارس

حجت الاسلام صفری گرایی گفت: کنگره موضوعی امامزاده «پیرمراد» استهبان در بهمن ۹۹ به میزبانی استان فارس برگزار خواهد شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، حجت الاسلام «رحیم صفری گرایی»، امروز (چهارشنبه 23 مهر) در نشست خبری با موضوع دهه وقف با ذکر فعالیت های موقوفات استان در حوزه مواسات و همدلی گفت: چهار کارگاه برای تولید ماسک و مواد ضدعفونی در سطح بقاع متبرکه راه اندازی کردیم که 210 هزار و 610 عدد ماسک تولید شد و در اختیار نیازمندان و نیازمندان اطراف بقاع متبرکه قرار گرفت.

معاون فرهنگی اداره کل اوقاف و امور خیریه فارس افزود: در طول شبانه روز گذشته 760 بقعه متبرکه در سطح استان و اماکن مذهبی ضدعفونی شده است و با همت مراکز «افق» بقاع متبرکه اوقاف استان سه هزار و 562  خانواده نیازمند پیرامون بقاع شناسایی شده و  ۱۰ هزار و ۹۴۴ بسته در اختیار این نیازمندان قرار گرفت.

وی اضافه کرد: تولید هشت هزار و 110 دستکش بهداشتی، تهیه و توزیع 13 هزار و 330 لیتر مواد ضدعفونی کننده، توزیع 6 هزار پرس غذای بسته بندی شده بین کارتن خواب های شیراز و آزادی ۱۷ زندانی جرائم غیرعمد به مناسبت عید «غدیر» از محل اجرای نیت واقفان در شمار سایر اقدامات این حوزه قرار می گیرد.

حجت الاسلام صفری گرایی تاکید کرد: همچنین 15 تن برنج در اختیار هیئت های مذهبی قرار گرفت و 10 هزار بسته معیشتی در دهه وقف در قالب طرح «احسان ماندگار» نیز توزیع شد.

معاون فرهنگی اداره کل اوقاف و امور خیریه فارس عنوان کرد: ایجاد 30 مرکز افق برای سال گذشته و امسال در سطح استان در نظر گرفته شده است.

حجت الاسلام صفری گرایی اعلام کرد: توزیع پنج هزار و ۱۰۰ بسته تحصیلی به ارزش تقریبی پنج میلیارد و ۲۱۰ میلیون ریال بین دانش آموزان از دیگر اقدامات انجام شده است.

وی ادامه داد: تاکنون ۵۹ هزار و ۱۹۰ بسته معیشتی به ارزش ۲۰ میلیارد تومان توزیع شده و ۱۰ هزار بسته معیشتی نیز در دهه وقف توزیع خواهد شد.

حجت الاسلام صفری گرایی با اشاره به برگزاری یک کنگره موضوعی در استان گفت: کنگره موضوعی امامزاده «پیرمراد» استهبان در بهمن 99 به میزبانی استان فارس برگزار خواهد شد.

وی از برگزاری مراسم دهه آخر صفر به صورت مجازی خبر داد و عنوان کرد: این مراسم در 50 کانال بقاع متبرکه به صورت مجازی برگزار می شود.

کد خبر 983186

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha