۲۴۷ بیمار کرونایی در مراکز درمانی استان بستری هستند

حبیب زاده گفت: طی ۲۴ ساعت گذشته ۳۶ بیمار جدید کرونایی در مراکز درمانی استان اردبیل بستری شدند و رقم مجموع بیماران کرونایی به ۲۴۷ نفر رسید.

«شهرام حبیب زاده» به خبرنگار خبرگزاری شبستان در اردبیل گفت: طی 24 ساعت گذشته 36 بیمار جدید کرونایی در مراکز درمانی استان اردبیل بستری شدند و رقم مجموع بیماران کرونایی به 247 نفر رسید.

 

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل تصریح کرد: هم اکنون 59 بیمار بدحال به دلیل وخامت بیماری در بخش مراقبت های ویژه تحت نظر قرار دارد و خوشبختانه 33 بیمار نیز پس از بهبودی نسبی از مراکز درمانی ترخیص شده اند.

 

این مقام مسئول اظهار داشت: متاسفانه طی همین مدت 4 بیمار کرونایی نیز به دلیل وخامت بیماری جان خود را  از دست داده اند.

 

حبیب زاده افزود: شهرستان های اردبیل، مشگین شهر در وضعیت قرمز، شهرستان خلخال در وضعیت نارنجی و شهرستان های سرعین، گرمی، نیر، نمین، اصلاندوز، بیله سوار، پارس آباد و کوثر نیز در وضعیت زرد قرار دارد.

 

وی عنوان کرد: متاسفانه وضعیت شیوع بیماری کرونا در شهرستان های اردبیل و مشگین شهر طی چند ماه گذشته قرمز بوده و این روند تداوم دارد که این مسئله نشان می دهد که رعایت پروتکل های بهداشتی در این شهرستان ها به خوبی رعایت نمی شود.

 

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی استان یادآور شد: همچنان از شهروندان درخواست می شود تا در رعایت ضوابط بهداشتی به ویژه استفاده از ماسک و شستشوی دست ها و فاصله گذاری اجتماعی همت بیشتری داشته باشند تا زمینه شیوع این بیماری در سطح جامعه کاهش یابد.

 

کد خبر 983188

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha