خدمت رسانی واقعی تلاش برای ترویج فرهنگ و ایثار و شهادت است

پاکدل گفت: وقتی که شهید ناظر بر اعمال و رفتار ماست، ما باید با حساسیت بیشتری کار کنیم و خدمت ما بایستی مروج فرهنگ ایثار و شهادت باشد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از خرم آباد،« محمود پاکدل» امروز(23 مهر) در مراسم معارفه مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان لرستان، با گرامیداشت یاد و خاطره 6 هزار و 400 شهید استان، اظهار داشت: نظم و امنیت امروز کشور مرهون خون پاک شهیدان و و ایثارگری خانواده معظم شهداست.

 

معاون تعاون و امور اجتماعی بنیاد شهید و امور ایثارگران با بیان اینکه خداوند بسیاربه تکریم خانواده شهدا تاکید کرده است، افزود: بر مبنای خدمت و رفع مشکل مردم احدایث زیادی از ائمه معصومین(ع) و پیامبر گرامی اسلام نقل شده است.

 

وی با بیان اینکه در تبیین جایگاه خدمت بایستی به مبداء و منشاء اصلی خدمت توجه داشته باشیم، بیان کرد: در بنیاد شهید و امور ایثارگران کسانی خدمت می گیرند که از نظر خداوند و ائمه اطهار(ع) کسانی هستند که عزیزان آنان ناظر بر اعمال ما هستند.

 

پاکدل اذعان داشت: وقتی که شهید ناظر بر اعمال و رفتار ماست، ما باید با حساسیت بیشتری کار کنیم و خدمت ما بایستی مروج فرهنگ ایثار و شهادت باشد.

 

وی خاطرنشان کرد: امورات فرهنگی که می تواند در ترویج این فرهنگ به ما کمک کند، برنامه های زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدا و تلاش هایی برای افزایش روحیه شهادت طلبی در مردم بویژه جوانان و حفظ و نگهداری آثار شهیدان و اسناد دفاع مقدس و همچنین محور قرار دادن قبور مطهر شهدا به عنوان زیارتگاه و مکانی است که مردم از قبور شهدا حاجت بگیرند.

 

پاکدل با اشاره به اهمیت تلاش برای ارائه خدمات مناسب به جامعه ایثارگری، افزود: برای رضایت مندی ایثارگران باید تلاش شود، خدمت با تکریم و حفظ عزت ایثارگران و در سریعترین زمان ممکن  باشد.

 

معاون تعاون و امور اجتماعی بنیاد شهید و امور ایثارگران بیان کرد: خدمت به خانواده ایثارگان باید هدفمند باشد و بتواند مشکلی از مشکلات این قشر را رفع کند.

 

وی  بیان کرد: اشاره به پرداخت هفت هزار و ۲۰۰ میلیارد از مطالبات ایثارگران در حوزه مطالبات ماده ۳۸ جانبازان و آزادگان، هزینه‌های آموزشی ایثارگران، درمان و…، اظهار داشت: با اقدامات صورت گرفته، تفاهم نامه استانی تأمین مسکن و اشتغال ایثارگران در ۱۵ استان کشور منعقد شده است.

 

وی، عنوان کرد: در لرستان نیز اقدامات خوبی در اجرای این تفاهم نامه انجام شده است.

 

معاون تعاون و اشتغال سازمان بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور، افزود: همچنین همسان سازی حقوق بازنشستگان خانواده‌های شهدا و ایثارگران در مهر ماه انجام می‌شود.

 

پاکدل با بیان اینکه خانواده شهدا، صندوق بازنشستگی خاصی ندارند، صندوق بازنشستگی این قشر همان بنیاد شهید است، گفت: همسان سازی حقوق بازنشستگان بر اساس دو مبنا صورت می‌گیرد، یکی شهدایی که در همکاری با نیروهای مسلح شهید شده‌اند و حدود ۵۱ هزار نفر هستند که ستاد کل نیروهای مسلح محاسبات آنها را در اختیار ما قرار می‌دهند و مبنای دیگر بر اساس آمار سازمان بازنشستگی کشوری خواهد بود.

کد خبر 983206

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha