حديث بشارت تحلیل و بررسی می شود

رکنی از تحلیل و بررسی حديث بشارت به مناسبت پایان صفر از رادیو معارف خبر داد.

«محمد مهدي ركني» در گفتگو با خبرگزاری شبستان در قم، با اشاره به بحث بشارت در پایان صفر گفت: از آدابي كه چند سال است رواج پيدا كرده  و بسياري از افراد آن را انجام مي دهند  اين است كه  آخرین شب از ماه صفر، و اولین سحر از ماه ربیع الاول، گروه هایی راه می افتند و درب هفت مسجد را می زنند تا خروج از ماه صفر را به دیگران بشارت دهند.

 

تهيه كننده مستند حدیث بشارت ادامه داد: استدلال این افراد به حدیثی از نبی مکرم اسلام است که به «حدیث بشارت» شهرت دارد.

 

وی با اشاره به هدف از ساخت این مستند گفت: رادیو معارف با پخش مستند "حديث بشارت"  به نقد و بررسي اين حديث مي پردازد  و چرايي خرافه بشارت دادن ماه ربيع از سوي نبي اكرم (ص) را بررسی می کند.

 

رکنی یادآور شد:  این برنامه  26 مهر مصادف با ۳۰ صفر ساعت 14:30 روی آنتن رادیو معارف می رود.

 

وی در ادامه به پخش زيارت امام رضا (ع) از راديو معارف اشاره کرد و گفت: همزمان با شهادت  هشتمين خورشيد امامت و ولايت حضرت امام رضا عليه السلام راديو معارف اقدام به پخش زيارت امام رضا  (ع) مي كند.شنوندگان راديو معارف مي توانندشنبه 26 مهر در ساعت 10:30 صبح و 20:15 شنونده زيارت نامه آن امام همام،‌ از امواج فضيلت و فطرت باشند.

 

رکنی همچنین به  پخش زیارت حضرت رسول  از راه دور  از راديو معارف اشاره کرد و گفت: همزمان با رحلت جانسوز نبی خاتم حضرت محمد مصطفی (صلی الله علیه و آله وسلم ) "زیارت حضرت رسول اکرم صلی الله علیه و آله وسلم از بعید" از امواج فضیلت و فطرت پخش می شود.


گفتني است  قرائت  زیارت ائمه بقیع(ع) و زیارت پیامبر(ص) از بعید از جمله آداب و اعمال توصیه شده برای روز بیست و هشتم ماه صفر است.به همین منظور این زیارت 25 مهر مصادف با ۲۸ صفر ساعت ۱۰:۳۰ موج اف ام ردیف ۹۶ تقدیم سوگواران می شود.

کد خبر 983268

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha