کلاه سفیدها گروه‌های جدید تکفیری در سوریه

تروریست های تکفیری و گروه موسوم به کلاه سفیدها در حال آماده سازی برای انجام حمله شیمیایی در استان ادلب در شمال غرب سوریه علیه سربازان ارتش سوریه هستند.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از پرس تیوی، وزارت دفاع روسیه هشدار داده است که تروریست های تکفیری و گروه موسوم به کلاه سفیدها در حال آماده سازی برای انجام حمله شیمیایی در استان ادلب در شمال غرب سوریه علیه سربازان ارتش سوریه هستند.

 

الكساندر گرینكویچ ، معاون رئیس مركز آشتی طرفهای مخالف در سوریه ، در یک کنفرانس مطبوعاتی در مسكو گفت كه مركز وی شواهدی دارد مبنی بر اینکه تروریست های تکفیری قصد داشتند حملات جدیدی با استفاده از ماده کلر در جنوب ادلب انجام دهند.

 

گرینکویچ گفت: تروریست های تکفیری قصد دارند با استفاده از مواد شیمیایی به مردم منطقه حمله کنند تا دولت سوریه را عامل این حملات نشان دهند.

 

این مقام گفت که اعضای کلاه ایمنی سفید که خود را یک گروه دفاع مدنی می نامد ، وارد منطقه شده و چندین بشکه کلر از شبه نظامیان تکفیری فعال در ادلب دریافت کرده اند.

 

در تاریخ 12 سپتامبر ، وزارت دفاع روسیه اظهار داشت که ستیزه جویان وابسته به گروه تروریستی حیات تحریر الشام (HTS) در تلاشند تا یک حمله شیمیایی در ادلب انجام دهند تا نیروهای دولتی را مجرم جلوه دهند.

 

دولت های غربی و متحدان آنها هر زمان که یک حمله شیمیایی آشکار اتفاق افتاده است ، سریعاً انگشت خود را به سمت دمشق نشانه گرفته اند.

کد خبر 983272

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha