مرزبندی دریایی با صهیونیستها/مخالفت حزب‌الله و جنبش امل

هیئت هایی از کشور لبنان برای تعیین مرزهای دریایی با رژیم صهیونیستی به طور غیرمستقیمی با طرف های صهیونیستی تماس داشتند درحالی که جنبش امل و حزب الله با این مذاکرات مخالفت کرده اند.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از پرس تیوی، هیئت هایی از کشور لبنان برای تعیین مرزهای دریایی با رژیم صهیونیستی به طور غیرمستقیمی با طرف های صهیونیستی تماس داشتند درحالی که جنبش امل و حزب الله با این مذاکرات مخالفت کرده اند.

 

به میزبانی سازمان ملل و با میانجیگری ایالات متحده ، این جلسه پس از مدت زمان یک ساعت با شکست روبرو شد. دو طرف توافق کردند که دور بعدی گفتگوها را در 28 اکتبر برگزار کنند.

 

طبق بیانیه ارتش لبنان ، هیئت بیروت در جلسه ابراز امیدواری کرد که اختلافات با اسرائیل در یک زمان معقول حل شود.

 

ارتش گفت: این گفتگوها اولین قدم به سوی تعیین مرزهای دریایی لبنان است. این درحالی است که حزب الله و جنبش امل از این دیدارها انتقاد کرده اند.

 

صبح روز چهارشنبه ، جنبش های حزب الله لبنان و امل مخالفت خود را با اعزام نمایندگان لبنان ابراز کردند.

 

نبیه بری رئیس پارلمان پیش از این توافق نامه چارچوبی را برای مذاکره با اسرائیل در مورد تعیین مرزهای دریایی و زمینی اعلام کرده بود و گفته بود که این مرزبندی از نظر اقتصادی به لبنان کمک می کند.

 

لبنان بر سر منطقه ای در دریای مدیترانه در حدود 860 کیلومتر مربع ، معروف به منطقه شماره 9 ، سرشار از نفت و گاز ، درگیر با اسرائیل است.

 

مقامات لبنان ادعا کرده اند که گفتگوهای مرزی به معنای عادی سازی یا آشتی با رژیم اشغالگر اسرائیل نیست.

کد خبر 983273

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha