پانزدهمین دوره طرح پاییزه کتاب دراستان سمنان اجرا می شود

صادقی نژاد از آغاز پانزدهمین دوره طرح «پاییزه کتاب۹۹» از ۵ آبان‌ماه خبر داد و افزود: این طرح فرهنگی به مدت هشت روز همزمان با سراسر کشور در کتابفروشی‌های عضو طرح دراستان سمنان اجرا خواهد شد.

«ابوالفضل صادقی نژاد» در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در سمنان، با اشاره به اجرای پانزدهمین دوره طرح «پاییزه کتاب» همزمان با سراسر کشور گفت: سقف مجاز خرید کتاب در پانزدهمین دوره طرح توزیع یارانه کتاب از طریق کتابفروشی‌ها افزایش یافت.

 

معاون فرهنگی و رسانه ای اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان با تأکید بر اینکه در پانزدهمین دوره طرح توزیع یارانه کتاب از طریق کتابفروشی‌های سراسر استان، سقف مجاز برای هر خریدار افزایش ۲۵درصدی خواهد داشت ادامه داد: در این دوره هر خریدار می‌تواند تا سقف دو میلیون ریال کتاب خرید کند.

 

وی افزود: همه‌گیری ویروس کووید-۱۹ مشکلات زیادی را برای کتابفروشان و ناشران ایجاد کرده است طرح پاییزه کتاب ۹۹ به منظور کاهش خسارت ناشران بعد از شیوع ویروس کرونا و نیز  حمایت از کتاب‌فروشان  استان سمنان با مساعدت معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار می شود.

 

معاون فرهنگی و رسانه ای اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان با بیان اینکه کتابفروشان متقاضی حضور در این طرح از ۲۶ مهر تا دوم آبان برای ثبت نام فرصت دارنداضافه کرد: کتابفروشی‌هایی که در طرح‌های قبلی شرکت کرده‌اند، برای تأیید شرکت در طرح پاییزه،  نیاز به ثبت نام مجدد ندارند و کافی است با مراجعه به پنل کاربری خود شرایط شرکت در طرح را تأیید و اطلاعات خود را کنترل و ویرایش  کنند.

 

به گفته وی کتابفروشی‌های که در طرح‌های قبلی شرکت نداشته و برای اولین‌بار می‌خواهند در طرح پائیزه شرکت کنند باید به سایت مربوطه مراجعه و نام‌نویسی کنند.

 

صادقی نژاد با اشاره به شیوع کروناویروس و تأثیر آن بر بازار کتاب در استان سمنان اظهارداشت: همه‌گیری ویروس کووید-۱۹، باعث آسیب به کتابفروشان و ناشران شده است.

 

معاون فرهنگی و رسانه ای اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان اظهار امیدواری کرد: اجرای طرح‌های فصلی به رونق کتابفروشی‌ها و ترغیب مردم به تهیه کتاب‌های با صرف هزینه کمتر کمک کند.

 

وی از برگزاری دو طرح بهاره و تابستانه کتاب ۹۹ در استان سمنان به عنوان دو طرح مهم در حوزه کتاب و ترویج فرهنگ مطالعه در این استان نام برد و افزود: در مجموع این دو برنامه قریب 20 کتابفروشی همکاری و کتاب‌های مورد نیاز مردم را با تخفیف ویژه 20 درصد به دوستداران کتاب و مطالعه  ارائه کردند.

 

کد خبر 983369

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha