برداشت بیش از ۶ هزار تن انار از باغات قزوین

اکبری گفت: با توجه به آغاز برداشت انار، پیش بینی می شود ۶ هزار و ۶۰۰ تن انار از باغات استان قزوین برداشت شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از قزوین به نقل از روابط عمومی سازمان جهاد  کشاورزی استان قزوین، «علی اکبری» بیان کرد: عملیات برداشت انار از سطح 830 هکتار از باغ های استان قزوین آغاز شده است و پیش بینی می شود 6 هزار و 600 تن انار از این میزان باغ برداشت شود .

 

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین ادامه داد: از این میزان سطح زیر کشت باغ های انار استان، 770 هکتار به صورت بارور و 60 هکتار غیر بارور است .

 

وی عنوان کرد: باغ های انار در این استان بیشتر در منطقه طارم سفلی و متمرکز در چند روستا شامل سنگان علیا و سفلی، آلتین کش، نهران و غیره است و همچنین قسمتی در بخش رودبار شهرستان، الموت غربی و روستای لات وجود دارد .

 

اکبری افزود: مهمترین ارقام انار در استان رقم شهبار، قره گوز، ملس سنگان، آق نار و به صورت محدود تر رقم های استان های مرکزی و فارس شامل ملس ساوه و رباب شیراز است.

 

وی یادآور شد: همه ساله محصول انار در منطقه طارم سفلی در بازارهای شمالی کشور و داخل استان قابل عرضه است که درشت بودن، کیفیت خوب دانه و مزه شیرین آن به عنوان مزیت محسوب می شود.

 

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین خاطر نشان کرد: قسمت بسیار کمی از محصول تولیدی انار استان به صورت رب انار محلی فرآوری می شود.

کد خبر 983370

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha