برخورداری روستاهای کوار از باغچه سالم

ریحانی گفت: با اجرای طرح ایجاد «باغچه سالم» در روستاهای کوار فرصت»، تولید سبزی سالم همراه با ارائه آموزش های لازم به زنان روستایی فراهم شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، «سهراب ریحانی»، امروز (پنج شنبه 24 مهر) از اجرای طرح ایجاد «باغچه سالم» در کوار خبر داد و به خبرنگاران گفت: این طرح با شعار «خانواده سالم، جامعه سالم» در شهرستان کوار اجرا می شود.

کارشناس مسئول حفظ نباتات جهاد کشاورزی کوار افزود: هدف اصلی اجرای طرح «باغچه سالم»، تولید سبزی سالم در روستاهای کوار است که با هماهنگی كارشناسان مرکز بهداشت و  كارشناسان جهاد كشاورزی این شهرستان به اجرا درآمده است.

وی اضافه کرد: از اهداف دیگر این طرح می توان به دستیابی به امنیت غذایی و تغذیه بهتر و ترویج كشاورزی پایدار، ترویج فرهنگ تغذیه سالم ، اشتغال زایی ، ترویج تولید در باغچه های خانگی با محوریت سبزی و صیفی، بهبود وضعیت تغذیه، ایجاد سایت باغچه های خانگی و ... اشاره کرد.

ریحانی با اشاره به افزایش شیوع بیماری های غیرواگیر در مناطق شهری و روستایی كشور بیان کرد: برای ترویج كشاورزی پایدار به اجرای برنامه بهبود تغذیه با هدف اصلاح الگوی غذایی خانوارها نیاز داریم.

وی اعلام كرد: نشست آموزشی نیز برای تعدادی از بانوان روستاهای کوار با حضور كارشناسان جهاد كشاورزی شهرستان برگزار و شرایط مورد نیاز برای تولید سبزی سالم در باغچه خانگی به صورت عملی به آنها ارائه شد.

کد خبر 983434

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha