توزیع یک‌هزار بسته معیشتی با عنوان طرح«احسان ماندگار» در هفته وقف

حجت الاسلام کرمی به خدمات اوقاف و امور خیریه استان زنجان در قالب کمک مومنانه اشاره کرد و گفت: کمک مومنانه در هفته وقف ادامه دارد و یک‌هزار بسته معیشتی با عنوان «احسان ماندگار» در این هفته توزیع می شود.

به گزارش خبرگزاری شبستان از زنجان، مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان امروز در نشست خبری با خبرنگاران با موضوع هفته وقف اظهار کرد: اقدامات اوقاف و امور خیریه استان زنجان موجب شده است تا جایگاه این اداره در سطح کشوری به رتبه دوم ارتقاء پیدا کند.

 

حجت‌الاسلام مختار کرمی به نقش رسانه ها در تحقق اهداف اوقاف و امور خیریه اشاره کرد و گفت: در 6 ماهه نخست امسال نسبت به مدت مشابه در سال گذشته اقدامات این نهاد 170 درصد رشد داشته است.

 

وی به تعداد 132 امامزاده و 31 هزار رقبه در استان زنجان اشاره کرد و یادآور شد: ۱۸ درصد موقوفات در حوزه دارو و درمان و ۵۰ درصد در بحث عزاداری برای امام حسین(ع) و بقیه نیز مربوط به خیرات و مبرات است.

 

این مقام مسئول کمک به آزادی زندانیان را از نیازهای جدی اوقاف و امور خیریه عنوان کرد و گفت: نیاز استان به موقوفات جدید در حوزه اجتماعی است.

 

وی وظیفه اصلی اوقاف و امور خیریه را حفظ و نگهداری موقوفات و سرمایه گذاری در این زمینه خواند و گفت: امسال ۱۶ وقف به موقوفات استان اضافه شده است.

 

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان به مطالبه 100 میلیاردی اوقاف و امور خیریه استان زنجان از ادارات اشاره کرد و گفت: در این حوزه کارهای حقوقی انجام شده است.

 

این مقام مسئول به توزیع 15 هزار بسته غذایی در استان از طریق هیات امنای مساجد و عواید موقوفات به ارزش هر بسته 400 هزار تومان اشاره کرد  و گفت: 40 میلیون تومان نیز به گروه های جهادی برای خرید لوازم بهداشتی و ضدعفونی شهر اختصاص پیدا کرده است.

 

حجت الاسلام کرمی به اجرای طرح شمیم حسینی و تهیه بسته های معیشتی به نیابت از سالار شهیدان اشاره کرد و گفت: نذورات حسینیه اعظم زنجان نیز به شکل بسته های معیشتی و گوشت در بین نیازمندان توزیع شد.

 

وی با یادآوری اینکه کمک های مومنانه در هفته وقف ادامه خواهد داشت، تصریح کرد: به همین منظور در قالب طرح«احسان ماندگار» یک‌هزار بسته غذایی در بین نیازمندان توزیع می شود.

کد خبر 983482

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha