ترویج فرهنگ مطالعه کاهش آسیب‌های اجتماعی را به دنبال دارد

نورمحمدی با تأکید براینکه کتاب و کتابخوانی باید در جامعه نهادینه و باید به مطالعه و کتابخوانی اهتمام جدی شود گفت: ترویج فرهنگ مطالعه کاهش آسیب‌های اجتماعی را به دنبال دارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از سمنان ، «مجتبی نورمحمدی»در گفتگو با خبرنگاران گفت: برای دستیابی به رشد علمی و کاهش آسیب‌های اجتماعی باید مفهوم کتاب به معنای واقعی کلمه در جامعه نهادینه شود.

 

مسئول امور قرآن و عترت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان با تأکید بر امر کتابخوانی و علم آموزی ادامه داد: خداوند در قرآن بر تفکر و تعقل توصیه کرده و اهل بیت(ع) در روایات نسبت به کتابخوانی و مطالعه و علم آموزی توصیه هایی کرده اند.

 

وی با بیان اینکه هیچ دین و مذهبی به اندازه اسلام بر این مسأله تاکید نکرده است اضافه کرد: ما باید بسیار بیشتر از این به مسئله کتاب و کتابخوانی اهمیت دهیم.

 

نورمحمدی جذاب کردن کتاب ها ، کم حجم کردن کتابها ، یارانه دادن برای خرید کتاب ، معرفی کتاب را از راهکارهای افزایش سرانه مطالعه در کشور دانست.

 

مسئول امور قرآن و عترت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان در ادامه از اهداء قریب ۶۰۰ جلد کتاب های مذهبی به همراه قرآن و ... با هدف ارتقای سطح مطالعه و فرهنگ دینی  دراستان سمنان خبردادوافزود:  این کتاب ها و قرآن های توزیع شده در اختیار فعالان قرآنی و نیز موسسه های قرآن و عترت در استان سمنان قرار گرفته است.

 

به گفته وی کتاب های و محصولات فرهنگی توزیع شده در این مدت با کتاب های مذهبی و قرآن های توزیع شده در مدت مشابه سال قبل برابری می کند.

 

نورمحمدی تصریح کرد: هرچه سرانه مطالعه و فرهنگ کتابخوانی افزایش یابد به ارتقاء و تعالی جامعه ما به همان اندازه کمک می کند.

کد خبر 983497

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha