توسعه زیر ساخت ها بستر رفع موانع طرح های اقتصادی است

منصوری با بیان اینکه مشکلی در تامین اعتبار و تسهیلات وجود ندارد، گفت: توسعه زیرساخت ها بویژه در مناطق روستایی باید مورد توجه جدی قرار گیرد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از خرم آباد، « عیسی منصوری» امروز(24 مهر) جلسه مشترک گفتگوی دولت و بخش خصوصی و کارگروه اشتغال و سرمایه گذاری استان لرستان، در خرم آباد برگزار شد، اظهار داشت: هرجا که ایده و طرح وجود داشته باشد و نیاز به تسهیلات باشد، ما کم نخواهیم گذاشت.

 

معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه مسئولان و نخبگان نگران تسهیلات نباشند، افزود: منابعی برای اشتغال غیر روستایی به استان لرستان اختصاص یافته است.

 

وی با بیان اینکه تاکنون 150 میلیارد تومان منابع برای اشتغال غیر روستایی به استان اختصاص یافته است، بیان کرد: تاکنون حدود 70 میلیارد این اعتبار تخصیص یافته  و مابقی هم به تدریج انجام می شود است.

 

منصوری با بیان اینکه در استان لرستان مشکلی در تامین منابع نداریم، افزود: ما در استان لرستان محدودیتی در تامین اعتبار نداریم و به دلیل ویژگی های استان محدودیتی در تخصیص منابع به بخش کشاورزی و سایر رسته ها برداشته شده است.

 

وی ادامه داد: سقف بخش کشاورزی در قانون روستایی به عنوان مثال 45 درصد است ودر کشور باید رعایت شود، اما به دلیل ویژگی های استان این بخش برداشته شده است.

 

منصوری ابراز کرد: با همه این احوالات ترجیح ما این است که منابع بخش کشاورزی ( به دلیل نبود بخش صنعت در قانون و گنجاندین صنایع تبدیلی در بخش کشاورزی) به سمت صنایع فرآوری و صنایع تبدیلی سوق داده شود.

 

وی بیان کرد: پیشنهاد من این است به جای ارائه تسهیلات در بخش دام، به سمت صنایع تبدیلی حرکت کنیم.

 

منصوری افزود: در ارائه تسهیلات لازم است کار نظارت به صورت جدی انجام شود تا منابع منجر به بهبود وضعیت اقتصادی شود.

 

وی خاطرنشان کرد: در بحث غیر روستایی هم منابعی که ما در اختیار داریم، توافق های با صندوق کار آفرینی امید انجام شده است و سهیمه ای هم برای استان لرستان در نظر گرفته شده است.

 

منصوری افزود: اساسا منابع اختصاص یافته به هر منطقه و شهرستان در منطقه خود مصرف شود و به مردم فرصت داده شود.

 

وی اظهار کرد: از قبل در قالب طرح «تکاپو» ظرفیت‌های مناطق مختلف لرستان مطالعه و مشخص شده است، که تلاش می شود از این ظرفین ها برای رونق اقتصاد و اشتغال بهره گرفته شود.

منصوری افزود: واقعیت است که مساله مهم استان وام نیست، بلکه توانمند سازی و کمک به روستائیان برای بهره برداری از تسهیلات برای رونق تولید است.

وی با اشاره به مشکلات زیر ساختی استان، گفت: توسعه زیر ساخت ها بستر رفع مشکل اقتصاد است.

معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، با اشاره به اینکه نوع ورود ما به طرح‌ها، تأمین اشتغال و معیشت مردم است، نوع طرح‌ها هم از این جنس باید باشد، گفت: بعد از دو هفته به ازای هر شهرستان یک برنامه یک صفحه‌ای به اضافه لیستی از برنامه‌های اجرایی را ارائه خواهیم داد تا با مشارکت همه اجرایی شود.

کد خبر 983506

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha