کمک ۲۳۰ میلیون تومانی به مساجد/ هشت مسجد صومعه‌سرا در حال احداث است

راستاد با بیان اینکه به مساجد صومعه سرا۲۳۰ میلیون تومان کمک شده است گفت: هشت مسجد در سطح شهرستان در حال ساخت است که پیشرفت فیزیکی ۳۰ تا ۵۰ درصد دارند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از صومعه‌سرا، «حسن راستاد» ظهر امروز(پنجشنبه، 24مهر) در نشست خبری با اصحاب رسانه این شهرستان با گرامیداشت هفته وقف اظهار کرد: هفته وقف فرصتی برای تبلیغ و ترویج فرهنگ وقف در بین عموم جامعه است.

 

رییس اوقاف و امور خیریه صومعه‌سرا با بیان اینکه وقف سنت حسنه‌ای از پیامبر(ص) است افزود: یکی از کارهایی که می‌تواند مشکلات اقتصادی مردم را کم کرده و برادری را میان مسلمانان ایجاد کند، وقف است.

 

وی با اشاره به اینکه همزمان با سال تحصیلی جدید 150 بسته تحصیلی در قالب طرح «مهر تحصیلی» به ارزش 300 میلیون ریال بین دانش‌آموزان نیازمند توزیع شد گفت: این میزان کمک نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشد سه برابری داشته است.

 

راستاد تصریح کرد: در زمینه به‌روزرسانی عواید موقوفات اطلاع‌رسانی از طریق فضای مجازی صورت گرفته و با مردم هم به صورت حضوری و تلفنی ارتباط و با هیئت امنای مساجد و بقاع متبرکه جلساتی برگزار کرده‌ایم.

 

رییس اوقاف و امور خیریه صومعه‌سرا خاطرنشان کرد: امسال در زمینه وصول عواید موقوفات رشد 70 درصدی داشته‌ایم که در این راستا یک میلیارد و 970 میلیون ریال وصول شده است.

 

وی با بیان اینکه برای تعمیرات دو بقعه متبرکه شهرستان 40 میلیون تومان وام بدون بهره اخذ کردیم اظهار کرد: چندین بقعه در سطح شهرستان در حال احداث، تکمیل و بازسازی کامل هستند که هزینه آنها از طریق کمک‌های مردمی تامین می‌شود.

 

راستاد با اشاره به اینکه هشت مسجد در سطح شهرستان در حال ساخت است که پیشرفت فیزیکی 30 تا 50 درصد دارند افزود: بقعه سیدسلیمان دهنده دارای استخر ماهی است که کارهای نقشه‌برداری و کارشناسی جهادکشاورزی، شیلات و محیط زیست را آماده کرده‌ایم تا برای صدور مجوز با سرمایه‌گذار قرارداد ببندیم.

 

رییس اوقاف و امور خیریه صومعه‌سرا گفت: 80 میلیون تومان از طرف فرمانداری و 150 میلیون تومان از طریق موقوفات به مساجد سطح شهرستان کمک شده است.

 

وی با بیان اینکه در طول سال طرح‌ها و برنامه‌های مختلفی را در سطح بقاع متبرکه برگزار می‌کنیم تصریح کرد: در طرح ضیافت افطاری 150 بسته معیشتی به ارزش 25 میلیون تومان بین نیازمندان توزیع شد.

 

راستاد با بیان اینکه غذای گرم توسط بقعه آقاسیدمهدی آقای صومعه‌سرا در بیمارستان امام خمینی(ره) و توسط بقعه زیکسار بین نیازمندان توزیع شد خاطرنشان کرد: از شروع ویروس کرونا تا کنون 10 هزار ماسک و 150 بسته بهداشتی به افراد مورد نظر به ارزش 15 میلیون تومان و 420 لیتر مایع ضدعفونی کننده به ارزش 85 میلیون ریال بین بقاع متبرکه توزیع شد.

 

رییس اوقاف و امور خیریه صومعه‌سرا با بیان اینکه برای نخستین بار در سطح شهرستان شورای هماهنگی امور خیریه تشکیل داده شد اظهار کرد: برای کلیه خیرین در اوقاف پرونده تشکیل داده شد تا در کارهای خیر از انها بهره‌مند شویم.

 

وی افزود: در حوزه تعیین و تکلیف هیئت امنای مساجد، یک هزار و 500 نفر نیروی انسانی مورد پالایش قرار گرفتند و استعلام‌های مختلف انجام شد و تا کنون برای یکصد مسجد در سطح شهرستان حکم هیئت امنای جدید صادر شد.

 

کد خبر 983509

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha