اشتغال روستائیان و عشایر از برنامه های  مهم وزارت تعاون در لرستان است

آشتاب با اشاره به اینکه توسعه مشاغل روستایی در استان به صورت جدی دنبال می شود، گفت: اشتغال روستائیان و عشایر از برنامه های است که در سطح کشور و استان لرستان به جدیت دنبال می شود.

به گزارش خبرگزاری شبستان از خرم آباد، «علی آشتاب»، امروز(24 مهر) درجلسه ویدئو کنفرانس مشترک شواری گفت و گوی دولت و بخش خصوصی و کارگروه اشتغال و سرمایه گذاری استان، اظهار داشت: توجه به اشتغال روستائیان و عشایر یکی از برنامه های  که در سطح کشور و استان لرستان به جدیت دنبال می شود.

 

مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان لرستان افزود: در استان لرستان این طرح با دو هدف و رویکرد جذب اعتبار و توسعه فرصت اشتغال در استان دنبال شد.

 

وی بیان کرد: اشتغال روستایی هم باعث حفظ سکونت می شود و هم می تواند بستری برای مهاجرت معکوس باشد.

 

آشتاب با بیان اینکه امروز موضوع نظارت بر مشاغل ایجاد شده بویژه در حوزه روستایی به صورت جد دنبال می شود، ادامه داد: تلاش می شود با نظارت مستمر از تسهیلات ارائه شده منجر به ایجاد فرصت اشتغال شوند.

 

وی با اعلام اینکه امروز حدود 250 میلیارد تومان اعتبار در قالب تسهیلات به مرحله تصویب، عقد قرارداد و پرداخت رسیده است، افزود:  این میزان تسهیلات در قالب یک هزار و 252 طرح پرداخت می شود.

 

آشتاب با تاکید بر ضرورت تداوم این طرح با توجه به ویژگی های استان، ابراز کرد:  امید می رود با بهره برداری از این تعداد طرح زمینه اشتغال برای 65 هزار نفر فراهم شود.

 

وی افزود: بحث دیگر این است که با توجه به ویژگی های استان، اختیار رسته و نوع پذیرش طرح در ادامه مسیر به کارگروه اشتغال استان سپرده شود و ما با توجه به پتانسیل ها از این ظرفیت برای توسعه اشتغال بهره گیریم.

 

آشتاب  همچنین با اشاره به موضوع حمایت از بنگاه های اقتصادی آسیب دیده از بحران کرونا، اذعان داشت:  کل دنیا متاثر از این بیماری است، امروز بالغ بر 29 هزار و 194 پرونده با رویکرد حفظ اشتغال برای 36 هزار و370 نفر با اعتباری معادل 290 میلیارد تومان به بانک ها معرفی شده است.

 

وی افزود: از این تعداد 18 هزار و 499 فقره با اشتغال 20 هزار و 876 نفر و اعتباری معادل 160 میلیارد تومان پرداخت شده است.

 

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان لرستان با بیان اینکه پرداخت این تسهیلات تا پایان مهر ماه مصوب شده است، اظهار کرد: تقاضا می شود این فرصت تا پایان آذر ماه تمدید شود.

 

آشتاب افزود: پیشنهاد می شود طرح های نیمه تمام اقتصادی استان مورد توجه جدی قرار گیرد و در تعیین تکلیف این طرح ها تسریع شود.

 

وی خاطرنشان کرد: در شهرستان های دلفان، رومشکان و چگنی  برای تقویت کسب و کار نیاز  به ایجاد شعبات بانک توسعه تعاون نیاز داریم که انتظار می رود وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در این زمینه مساعدت لازم را داشته باشد.

کد خبر 983538

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha