آغاز طرح پیشگیری از تنبلی چشم در آستارا

خورشیدی از آغاز طرح پیشگیری از تنبلی چشم کودکان در شهرستان آستارا خبر داد.

«فریبرز خورشیدی» امروز(پنج‌شنبه، ۲۴ مهر) در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از آستارا به آغاز طرح پیشگیری از تنبلی چشم کودکان در این شهرستان اشاره کرد و افزود: این طرح تا پایان سال جاری و با رعایت پروتکل های بهداشتی در آستارا اجرا می شود.

 

رییس اداره بهزیستی بندر آستارا با بیان اینکه این طرح ویژه کودکان ۳ تا ۶ سال است، افزود: هدف از اجرای طرح غربالگری پیشگیری از تنبلی و نابینایی چشم کودکان است.

 

وی تصریح کرد: در این راستا خانواده های دارای فرزندان سه تا شش سال که تاکنون برای غربال بینایی اقدام نکرده اند می توانند با در دست داشتن شناسنامه کودک به پایگاه های سنجش بینایی مراجعه و از سلامت چشمان فرزندانشان اطمینان کسب کنند و در صورت مشکوک بودن به عارضه تنبلی چشم برای ادامه درمان به متخصصان ارجاع می شوند.

 

خورشیدی گفت: عارضه تنبلی چشم در سن پایین به‌راحتی قابل کنترل و درمان بوده و در صورت عدم درمان در بزرگسالی فرد را با مشکلات زیادی و حتی نابینایی مواجه می کند.

 

رییس اداره بهزیستی بندر آستارا با بیان اینکه غربالگری چشم کودکان با دستگاه پیشرفته غربالگری، انجام می شود، خاطرنشان کرد: غربالگری چشم کودکان در مجتمع بهزیستی باران در خیابان فارابی کوچه هفتم و مجتمع ایران مهر در شهر لوندویل خیابان آبشار انجام می شود.

 

وی با اشاره به اینکه پارسال حدود ۹۵ درصد کودکان شهرستان آستارا تحت پوشش این طرح قرار گرفتند، تصریح کرد: خانواده‌ ها باید به موضوع پیشگیری از تنبلی چشم کودکان خود حساس باشند و با مراجعه به مراکز تعیین شده از سلامت کودکان خود اطمینان حاصل کنند.

 

خورشیدی از عدم همکاری مراکز بهداشت با بهزیستی در اجرای طرح پیشگیری از تنبلی چشم کودکان انتقاد کرد و خواستار همکاری مراکز بهداشتی و درمانی آستارا در اجرای این طرح شد.

کد خبر 983544

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha