سال ۹۸ در کنار تامین منابع آب بدون تلفات و کمترین خسارت سیلاب را پشت سر گذاشتیم

شریعتی گفت: در سیل ۹۸ سازمان آب و برق خوزستان با کار کارشناسی و تشکیل تیم‌های دانشگاهی تصمیماتی اخذ کرد که در چارچوب‌های مدیریت سیل، مطابق با استانداردهای جهانی و ملی بود و در کنار تامین منابع آب بدون تلفات و کمترین خسارات سیلاب را پشت سر گذاشتیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اهواز، «غلامرضا شریعتی» امروز (پنج‌شنبه 24 مهر) در آئین تجلیل از تلاشگران بهره‌برداری از سد و نیروگاه‌های برق‌آبی سازمان آب و برق خوزستان اظهار کرد: مهم‌ترین دغدغه استان ما همواره بحث آب بوده و سازمان آب و برق وظایف زیادی را در این خصوص بر عهده داشته است.

 

استاندار خوزستان افزود: در طی سال‌های گذشته کم‌آبی بسیاری از مردم خوزستان به خصوص کشاورزان را آزار داده و پس از عزم دولت در جبران اشتباهات گذشته به ویژه کنترل کانون‌های ریزگرد، در گام اول نیازمند تامین آب بودیم که کارکنان سازمان آب و برق خوزستان هم در تصمیمات کارشناسی و هم اجرای تصمیمات در بدترین شرایط، نقش بی‌نظیری ایفا کرد و با تامین آب نهال‌ها کانون شماره چهار کنترل شد.

 

وی با اشاره به دشوار بودن تصمیمات کارشناسی در شرایط بحران اضافه کرد: در نظر گرفتن عملکرد سازمان آب و برق خوزستان در تولید برق پایدار به تنهایی بی‌مهری است و این سازمان در خشکسالی در سیل در آبرسانی عملکرد شایان توجهی داشته است.

 

شریعتی با یادآوری خشکسالی سال‌های گذشته خوزستان تصریح کرد: به خاطر کم‌آبی ۹۷ می‌بایست کشت‌های دائم را مورد توجه قرار می‌دادیم و نیشکر و نخیلات نیز حفظ می‌شدند؛ در خشکسالی که در چند دهه اخیر بی‌سابقه و سدها عملا خالی شده بودند که با برنامه‌ریزی درست و به موقع و با در نظر گرفتن پایین‌دست توانستیم تابستان را پشت سر بگذاریم.

 

وی ابراز کرد: در سیل اوایل سال ۹۸ سازمان آب و برق خوزستان با کار کارشناسی و برنامه‌ریزی‌های مدون و تشکیل تیم‌های دانشگاهی و مشرف به رژیم رودخانه‌ها تصمیماتی اخذ کرد که در چارچوب‌های مدیریت سیل، مطابق با استانداردهای جهانی و ملی بود و در کنار تامین منابع آب بدون تلفات و کمترین خسارات سیلاب را پشت سر گذاشتیم.

 

استاندار خوزستان عنوان کرد: تجارب نهفته در بدو تشکیل سازمان آب و برق نقش بسزایی در تصمیمات کارشناسی این سازمان دارد و با هوشیاری و تخصص مدیران و کارشناسان سیلاب ۹۸ کنترل و مدیریت چنین کار بزرگی باعث شد تمام کشور قدردان زحمات سازمان آب و برق خوزستان باشند.

 

وی با اشاره به نکات مثبت سیل سال گذشته بیان کرد: پس از سیل با افزایش سطح کشت روبه‌رو شدیم که با برنامه‌ریزی صورت گرفته چه با خارج کردن سیلاب از زمین‌های کشاورزی و چه با تخصیص آب کشت شلتوک، سازمان آب و برق خوزستان بی‌درنگ با کشت تابستانه در حد وسیع خسارت‌های کشاورزان را جبران کرد.

 

شریعتی خاطر نشان کرد: تمام نیروگاه‌های برق‌آبی استان در اوج مصرف تابستان با تمام قدرت در مدار بودند که این امر باعث شد تولید در بالاترین حد ممکن باشد و از این بابت خاموشی در کشور نداشتیم.

 

وی یاد آور شد: سال ۹۷ به دلیل کمبود ظرفیت پشت سد، خاموشی‌های برنامه‌ریزی شده در کل کشور وجود داشت ولی آماده کردن نیروگاه‌ها در وقت مناسب باعث شد در کنار تامین برق کشور، صادرات برق به عراق را نیز صورت بگیرد.

 

گفتنی است، در پایان این مراسم از مدیران و مسئولان نیروگاه های مجموعه سازمان آب و برق خوزستان با اهداء لوح قدردانی شد.

 

کد خبر 983594

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha