امام حسن مجتبی(ع) اسوه کامل کرامت، بخشش و صبر است

ابدالی تکلو با بیان اینکه امام حسن مجتبی(ع) اسوه کامل کرامت، بخشش و صبر است که باید به عنوان الگو در جامعه مطرح شود، گفت: امام حسن مجتبی(ع) در تمام ابعاد سیاسی، علمی، اخلاقی و شخصیتی الگوی کاملی برای انسان ها است.

«محمد ابدالی تکلو» در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان ضمن تسلیت به مناسبت فرا رسیدن سالروز رحلت پیامبر اکرم(ص) و شهادت امام حسن مجتبی(ع) گفت: پس از شهادت علی بن ابیطالب (ع) شیعیان با حسن بن علی (ع) به‌عنوان امام و خلیفه مسلمین بیعت كردند كه این امر با حسادت و دشمنی معاویه با این امام بزرگ و نهایتا، جنگ و خونریزی مواجه شد.

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون های مساجد خراسان رضوی گفت: معاویه كه از جنگ با این امام بزرگوار شكست خورده بود در ابتدا تلاش كرد با دادن رشوه تعدادی از فرماندهان سپاه امام حسن (ع) را جذب سپاه خود كند و در نهایت پیشنهاد صلح را با این امام بزرگ مطرح كرد.

 

وی بیان داشت:امام حسن (ع) در قبال شروطی با معاویه صلح كرد و به دلیل زخمی كه در جنگ بر ایشان عارض شده بود برای مداوا به مدائن رفت و همزمان با خلافت معاویه در مدینه مشغول تبیلغ امور دینی و پرداختن به امور خیریه و اوقاف مردم بنا بر وصیت پدر گرامیشان بودند.

 

ابدالی تکلو با بیان اینکه امام حسن (ع) از همان ابتدا به سخاوت و كرم معروف بودند و بر اساس روایات موثق این امام بزرگ ۲ بار كل دارایی خویش را بخشید به همین منظور به كریم اهل بیت (ع) شهرت یافتند، افزود:ائمه اطهار (ع) تمام تلاش خود را به منظور توسعه و ترویج ارزش ها و شعائر دینی در جاهلیت آن زمان انجام می دادند.

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون های مساجد خراسان رضوی با بیان اینکه در زندگی و در رفتار خود همواره باید پیرو سیره و رفتار انبیاء الهی و پیامبران و امامان باشیم، اظهار کرد: اگر در مسیر انبیاء حرکت کنیم همواره در زندگی موفق خواهیم شد و به کمال و سعادت خواهیم رسید.

 

وی گفت:امام حسن(ع) تمام عمر خود را صرف خدمت به مردم و هدایت آنها کرد افزود: ایشان در شرایط بسیار بد اجتماعی به امامت رسیدند و در آن دوران مشکلات بسیار زیادی در جامعه اسلامی وجود داشت و مظهر سخاوت و یتیم نوازی است که همواره به داد مظلومان و فقرا می رسید.

 

ابدالی تکلو با بیان اینکه امام حسن مجتبی(ع) اسوه کامل کرامت، بخشش و صبر است که باید به عنوان الگو در جامعه مطرح شود، گفت: امام حسن مجتبی(ع) در تمام ابعاد سیاسی، علمی، اخلاقی و شخصیتی الگوی کاملی برای انسان ها است.

کد خبر 983623

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha