راه علاج مشکلات کشور در تکیه بر توان داخلی است

حجت الاسلام حافظ نیا با بیان اینکه علی رغم نهی سریع قرآن یک عده در داخل خود را می کشند با آمریکا دوست شوند و چشم امیدشان به آمریکاست، گفت: راه علاج مشکلات کشور در تکیه به توان داخلی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بندر آستارا،  حجت الاسلام«کاظم حافظ نیا» شب گذشته(پنجشنبه، ۲۴ مهر) در مراسم سالگرد ارتحال حضرت محمد(ص) و امام حسن مجتبی(ع) که با رعایت پروتکل های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی در محوطه مسجد حضرت محمدرسول الله(ص) برگزار شد با تسلیت ایام، اظهارکرد: پیامبر اسلام در قرآن با ویژگی ها، خصوصیات اخلاقی متفاوت بیان شده و حضرت محمد(ص) برگزیده خدا، اشرف مخلوقات و افضل پیامبران و انبیای الهی است.

 

امام جمعه بندر آستارا با بیان اینکه حضرت محمد(ص) گل سرسبد خلقت است که بر همه پیامبران و موجودات خدا برتری دارد، افزود: خداوند پیامبر را اسوه حسنه و الگویی برتر به بشریت معرفی کرده است.

 

وی پیامبر را مصداق بشری صفات خداوند متعال دانست و تصریح کرد: حضرت محمد(ص) شاهد اعمال و رفتار همه پیامبران الهی و بشریت می باشد.

 

حجت الاسلام حافظ نیا در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه پیامبر، یاران و اصحاب پیامبر در مقابل دشمن با شدت رفتار می کردند و در مقابل دشمن یکصدا بودند، گفت: امروزه در بین سردمداران کشورهای اسلامی و عربی نشانی از این یکصدایی نیست و سران این کشورها بر سر مسلمین بمب ریخته و مسلمانان را می کشند و دست دوستی به سوی اسرائیل و آمریکا دراز کرده اند.

 

امام جمعه بندر آستارا با بیان اینکه اسرائیل خود در حال غرق شدن و آمریکا رو به افول است، افزود: متاسفانه سردمداران برخی کشورهای اسلامی و عربی به آنها خوش خدمتی کرده و با ایران اسلامی با که خار چشم دشمنان اسلام است دشمنی می کنند.

 

وی با اشاره به اینکه علی رغم نهی سریع قرآن یک عده در داخل خود را می کشند با آمریکا دوست شوند و چشم امیدشان به آمریکاست، تصریح کرد: راه علاج مشکلات کشور در تکیه به توان داخلی است.

 

حجت الاسلام حافظ نیا در ادامه با بیان اینکه بیماری کرونا سلامت بشریت را تهدید می کند، خاطرنشان کرد: لحظه ای سهل انگاری و کوتاهی می تواند خطری بزرگ برای جامعه بشری باشد.

 

امام جمعه بندر آستارا با اشاره به اینکه متاسفانه آمار مبتلاین و فوتی های ناشی از بیماری کرونا ویروس بالا رفته است، افزود: دستورالعمل های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی را رعایت کنید تا شاهد کاهش آمار مبتلاین و  مرگ و میرها باشیم.

 

وی با بیان اینکه این بیماری منحوس مراسمات مذهبی و شادی های ما را تحت تاثیر قرار داده است، تصریح کرد: در ایام تعطیلی حجم مسافرت ها را ببینید و این نگران کننده است.

 

حجت الاسلام حافظ نیا اظهارکرد: رییس جمهور و اعضای ستاد ملی مقابله با کرونا باید تدبیری می اندیشیدند و محدودیت های تردد را برای استان های شمالی گیلان، مازندران، گلستان و مناطق توریستی اعمال می کردند.

 

امام جمعه بندر آستارا با اشاره به اینکه تهدید برای همه ما در کمین است، گفت: باید نسبت به این بیماری منحوس حساس باشیم و آن را جدی بگیریم.

 

گفتنی است، مداحی خلیل خوبکار و سینه زنی حاضرین و قرائت زیارت حضرت محمد(ص) ازبعید، از بخش های این مراسم معنوی در بندر آستارا بود.

 

این مراسم به همت ستاد شئون فرهنگی در مناسبت های مذهبی، امام جماعت، هیئت امنای مسجد، پایگاه بسیج شهید شیارکار، هیئت عاشقان حضرت اباعبدالله الحسین(ع)، کانون فرهنگی و هنری شهدای گمنام مسجد حضرت محمد رسول الله(ص) و هیئت رزمندگان اسلام بندر آستارا برگزار شد.

 

 

کد خبر 983647

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha