اجرای عزاداری سنتی «چهارپایه خوانی» در سالروز شهادت امام رضا (ع)   به همت کانون «انصارالحجه» جهرم

بهروزی گفت: به همت کانون فرهنگی و هنری «انصارالحجه» جهرم، عزاداری به سبک «چهارپایه خوانی» در سالروز شهادت امام رضا (ع) برگزار می شود.

«سجاد بهروزی» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در جهرم، گفت: با توجه به شیوع ویروس کرونا و ایجاد محدودیت در اجرای مراسم مذهبی، کانون فرهنگی و هنری «انصارالحجه» مراسم های عزاداری ایام ماه صفر را با رعایت نکات و اصول صحیح شیوه نامه بهداشتی برگزار کرده است.

 

مدیر کانون فرهنگی و هنری «انصارالحجه» جهرم افزود: مراسم «چهارپایه خوانی» که سالهاست یکی از خاص ترین آداب عزاداری و از آیین‌های سنتی عزاداری حضرت ابا عبدالله الحسین (ع) است؛ امسال در این کانون برگزار شده است.

 

 وی با اشاره به اینکه این برنامه در روز اربعین به همت این کانون فرهنگی و هنری برگزار شده است، بیان کرد: آیین عزاداری سنتی «چهارپایه خوانی» صبح امروز به مناسبت سالروز رحلت پیامبر عظیم الشأن اسلام (ص) و شهادت امام حسن مجتبی (ع) نیز برگزار شد.

 

بهروزی با اشاره به اینکه این برنامه همزمان با سالروز شهادت امام رضا (ع) نیز برگزار می شود، خاطرنشان کرد: آیین عزاداری به سبک سنتی «چهارپایه خوانی» ساعت 10 صبح فردا شنبه 26 مهرماه مصادف با سالروز شهادت این امام همام برگزار می شود.

 

وی به مکان برگزاری این برنامه عزاداری نیز اشاره کرد و اظهار داشت: این برنامه در بلوار حرم تا حرم، خیابان «علمدار کربلا» جنب حسینیه «حضرت ابوالفضل العباس (ع)» برگزار می شود.

 

مدیر کانون فرهنگی و هنری «انصارالحجه» جهرم  در مراسم سنتی «چهار پایه خوانی» که به صورت سینه زنی و عزاداری همراه است، مداحانی همچون «ابوالفضل قناعت پیشه»، «محسن ذاکری»، «علیرضا عطایی» و «فرشید میرزایی» به مرثیه سرایی می پردازند.

 

بهروزی در پایان با دعوت از شهروندان برای حضور در این مراسم گفت: حضور در این مراسم با به همراه داشتن ماسک الزامی بوده و این برنامه با رعایت فاصله گذاری اجتماعی برگزار می شود.

خاطر نشان می شود، این برنامه در راستای طرح ملی «ایران قوی» برگزار شد.

 

کد خبر 983672

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha