دشمن به دنبال اخلال در محاسبات مسئولان است/ ضرورت توجه به به کار گیری نیروهای بومی در پتروشیمی ایلام

حجت‌الاسلام میهن‌پرست گفت: تلاش مذبوحانه برخی از جریان‌های معلوم‌الحال داخلی برای دوستی با شیطان بزرگ قدمتی همزاد با تاریخ انقلاب اسلامی دارد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از ایلام، امام‌جمعه شهر چوار، ظهر امروز (25 مهر) در خطبه‌های این هفته نماز جمعه در مسجد صاحب‌الزمان (عج) این شهر با اشاره به خطبه شماره 46 کتاب شریف نهج‌البلاغه، اظهار کرد: حضرت امام علی (ع) در این خطبه می‌فرماید که بارالها! من از رنج و مشت این سفر و بازگشت پراندوه از آن و مواجه‌شدن با منظر ناخوشایند در خانواده، مال و فرزند، به تو پناه می‌برم.

 

حجت‌الاسلام «شهاب‌الدین میهن‌پرست» افزود: حضرت امام علی (ع) در ادامه این خطبه می‌فرمایند که خداوندا! تو در سفر همراه مایی و نسبت به بازماندگان ما در وطن سرپرست و نگاهبانی و جمع میان این دو را هیچ‌کس جز تو نمی‌تواند، زیرا آن‌کس که سرپرست بازماندگان است، همسفر نتواند بود و آن‌کس که همسفر است جانشینی انسان را در خانه و خانواده‌اش) نمی‌تواند بر عهده گیرد (آری تنها تویی که قادر بر هر دو هستی)!

 

وی در ادامه با اشاره سخنان رهبر معظم انقلاب در روز دوشنبه ۲۱ مهرماه در تبیین مفهوم عقلانیت در سیاست خارجی و مواجهه با دشمن، گفت: رهبر معظم انقلاب فرمودند که بعضی‌ها اسم «عقل» و «عقلانیت» را که می‌آورند، منظورشان از «عقلانیت»، «ترسیدن» است، وقتی می‌گویند «عاقل» باشید، به معنای این است که «بترسید»، یعنی «منفعل» باشید، یعنی از مقابل دشمن «فرار» کنید،که این درست نیست.

 

 امام‌جمعه شهر چوار افزود: رهبر معظم انقلاب فرمودند که «ترسوها» حق ندارند اسم «عقلانیت» را بیاورند. اسم «ترسیدن» و «فرار کردن» و «میدان را خالی کردن»، «عقلانیت» نیست، اسم اش همان «ترس» و «فرار کردن» و مانند این‌ها است، «عقلانیت» یعنی «محاسبه‌ی درست» و البته دشمن سعی می‌کند «عقلانیت» به معنای غلط تلقین کند، بعضی‌ها هم نادانسته، حرف‌های دشمن را تکرار می‌کنند، بنابراین مهم این است که «دستگاه محاسباتی» را حفظ کنیم، سالم نگاه‌داریم، نگذاریم دچار اخلال بشود».

 

 حجت‌الاسلام میهن‌پرست بیان کرد: اصلی‌ترین و مهم‌ترین جنبه «عقلانیت» این است که انسان در محاسبات ذهنی‌اش، هوای نفس و امراض قلبی‌اش همچون ترس، راحت‌طلبی، قدرت‌طلبی و ... را دخالت ندهد. انسانی که در محاسبات ذهنی‌اش، خواسته یا ناخواسته، امراضی همچون ترس، راحت طبی و قدرت‌طلبی دخالت دارد، اگرچه «عالم» باشد؛ اما «عاقل» نیست.

 

وی تصریح کرد: چراکه درواقع امیال نفسانی او هستند که برای او «تصمیم سازی» می‌کنند، به عقل او، اصولاً کار دشمن و جریان رسانه‌ای او نیز همین است که با انواع تصویرسازی‌ها و ترقندها، این امیال را در مخاطبانش (اعم از مسئولان و مردم) تقویت نماید تا در محاسبات عقلانی او اختلال ایجاد نماید.

 

امام‌جمعه چوار با اشاره به 28 صفر سالروز رحلت جان‌گداز نبی اکرم (ص)، گفت: دوران ده‌ساله حاکمیت اسلام در مدينه، درخشان‌ترین دوره‌های حکومت اسلامی در طول تاریخ بشری است و باید این دوره کوتاه و پرکار و فوق‌العاده تأثیرگذار در تاریخ بشر را شناخت، بدین منظور حضرت آیت‌الله خامنه‌ای بابیان شاخصه‌ها و اصول برنامه‌ای حکومت نبوی، به تبیین و نحوه شالوده‌ریزی آن حاکمیت الهی می‌پردازند.

 

وی بیان کرد: در کتاب ارزشمند انسان 250 ساله آمده است که دوره مدينه، فصل دوم دوران بیست‌وسه‌ساله رسالت پیغمبر اکرم (ص) است، سیزده سال در مکه، فصل اول بود که مقدمه فصل دوم محسوب می‌شود و تقریباً ده سال هم دوران مدينة پیغمبر (ص) است که دوران شالوده ریزی نظام اسلامی و ساختن يك الگو و نمونه از حاکمیت اسلام برای همه زمان‌ها و دوران‌های تاریخ انسان و همه مکان هاست.

 

حجت‌الاسلام میهن‌پرست یادآور شد: البته این الگو، يك الگوی کامل است و مثل آن را دیگر در هیچ دورانی سراغ نداریم، لیکن با نگاه به این الگوی کامل می‌شود شاخص‌ها را شناخت، این شاخص‌ها برای افراد بشر و مسلمان‌ها علامت‌هایی است که باید به‌وسیله آن‌ها نسبت به نظام‌ها و انسان‌ها قضاوت کنند.

 

امام‌جمعه چوار با اشاره به سالروز شهادت امام حسن مجتبی (ع) و تحریف حقیقت در ماجرای صلح امام حسن (ع)، تصریح کرد: تلاش مذبوحانه برخی از جریان‌های معلوم‌الحال داخلی برای دوستی با شیطان بزرگ قدمتی همزاد با تاریخ انقلاب اسلامی دارد و اساساً می‌توان یکی از وجوه مشترك و شاخص‌های اصلی این جریان‌های غیرانقلابی را تلاش برای ارتباط و مذاکره با آمریکا دانست.

 

وی تصریح کرد: این جریان‌ها، برای این منظور از انواع و اقسام ترفندها بهره می‌گیرند که یکی از مهم‌ترین این ترفندها، تحریف و جنگ روایت‌هاست، از نمونه‌های بارز تحريف و جنگ روایت‌ها در موضوع ارتباط و مذاکره با شیطان بزرگ، تحريف رویداد صلح امام حسن مجتبی علیه‌السلام و همسان انگاری شرایط امروز کشور با زمانه صلح است.

 

حجت‌الاسلام میهن‌پرست افزود: این‌که امام حسن (ع) صلح کردند پس ما هم باید به دنبال صلح باشیم، درحالی‌که اساساً نه شرایط جمهوری اسلامی مشابه آن دوران است و نه شرایط و مقدمانی که منجر به آن صلح شد در شرایط فعلی موجود است، اندکی مطالعه در تاریخ اسلام نشان می‌دهد عللی که موجب شد صلح بر امام تحمیل شود با شرایط امروز نظام اسلامی متفاوت است.

 

وی در ادامه بیان کرد: ماده ۴۷ آیین‌نامه برنامه ششم توسعه می‌گوید که اولویت با به‌کارگیری نیروهای بومی با اولویت محل سکونت نزدیک‌ترین است، لذا در خصوص صحبت‌های مدیرعامل محترم پتروشیمی که فرموده بود 91 درصد نیروهای پتروشیمی بومی هستند، من عرض می‌کنم که کاملاً اشتباه است و فقط تعدادی از نیروهای کارگری و پیمانکاری از بچه‌های بومی است و بقیه از استان‌های دیگر هستند، لذا جا دارد مسئولین محترم در خصوص این امر ورود پیدا کنند و صحت‌وسقم این مسئله را بررسی کنند.

 

امام‌جمعه چوار خاطرنشان کرد: اما در رابطه با ماده ۴۷ باید عرض کنم آن‌ها که دودودم ماحصل از پتروشیمی را می‌خورند و صاحبان زمین و خاک چوار هستند، بومی محسوب می‌شوند و آن‌هایی که از مضرات حاصل از اثرات زیست‌محیطی این صنعت آسیب می‌بینند، این‌ها بومی هستند، مسئولین مربوطه اگر در ادعای خود صادق هستند، اسامی و کد ملی افراد شاغل را رو کنند تا مشخص شود چقدر صادق هستند، اما آنچه بنده می‌دانم چنین نیست فقط دردسر و گرفتاری این صنعت برای مردم چوار است.

کد خبر 983686

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha