ویتامین های ث و آ موثر در پیشگیری از ابتلا به کرونا هستند 

علی اصغر خیرخواه گفت: سبزی ها و صیفی جات منبع ویتامین ث و آ هستند که با تقویت سیستم ایمنی بدن در پیشگیری از ابتلا به کرونا، سرماخوردگی و آنفولانزا نقش مهم و موثری دارند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان - جنوب کرمان، «علی اصغر خیرخواه» با طرح این سوال که در این روزهای پائیزی چه چیزهایی بیشتر مصرف کنیم که کمتر بیمار شویم؟، گفت: سبزی ها و صیفی جات منبع ویتامین ث و آ هستند که با تقویت سیستم ایمنی بدن در پیشگیری از ابتلا به کرونا، سرماخوردگی و آنفولانزا نقش مهمی دارند و باید حداقل ۳ واحد یا ۳ عدد در روز مصرف سبزی و صیفی در سه وعده اصلی غذایی و میان وعده ها مصرف کنید.


معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی جیرفت خاطرنشان کرد: منابع تامین این ۲ ماده غذایی شامل هویج، زردک، کدو حلوایی، انواع فلفل رنگی، شلغم، ترب سیاه و سفید و غیره است.
 

وی با اشاره به ۲۴ مهر برابر با شانزدهم اکتبر و روز جهانی غذا، ابراز کرد: این روز به افتخار تاسیس فائو در سال ۱۹۴۵ نام گذاری شده و در سراسر جهان گرامی داشته می شود.

 

خیرخواه اضافه کرد: در این روز سازمان های بین المللی به منظور برقراری روابط در زمینه کشاورزی و زمینه سازی برای جلوگیری از فقر، گرسنگی و نابودی محیط زیست تلاش می کنند.



 معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی جیرفت اظهار کرد: استفاده از تجربه، نحوه تغذیه و انتقال فن آوری از کشور های توسعه یافته به کشور های در حال توسعه موجب رونق و پیشرفت در صنعت مواد غذایی در ملل جهان سوم می شود.

 


وی در خاتمه تاکید کرد: روز جهانی غذا تلنگری برای وجدان های به خواب رفته و روز همدردی با افراد گرسنه ای است که از ابتدایی ترین حق زندگی یعنی غذا محروم هستند.

کد خبر 983690

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha