وجود ۳۰۰موقوفه در شهرستان سنقر و کلیایی

همتی، گفت: این شهرستان با بیش از ۳۰۰ موقوفه جزو شهرستان های برتر حوزه وقف در استان است.

میثم همتی رییس اداره اوقاف و امور خیریه سنقروکلیایی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در کرمانشاه گفت : همواره وقف در سطح جامعه راه گشایخیلی از موانع و مشکلات بوده و در شهرستان نیز کسانی هستند که از اموال و دارایی خود در راستای این امر مهم گذشتند. 

 

وی افزود: زمانی توان مالی  زیادی وجود نداشت اما با وجود ضرورت برگزاری مراسمات عزاداری و روضه خوانی امام حسین(ع) عده ای اموال خود را به این جهت وقف کردند. 

 

همتی ادامه داد: افراد و بزرگانی همچون مرحوم علی پاشا صادقی در زمینه رسیدگی به دانش آموزان بی بضاعت اموال و همچنین صحبت الله خان کلیایی از واقفان سنقر که چندین روستا را به صورت ۶ دانگ و یک روستا را به صورت ۲ دانگ در راستای روضه خوانی امام حسین (ع) و عتبات عالیات وقف کرده اند. 

 

وی همچنین به وجود تعدادی موقوفات ورزشی، قرآنی، اجتماعی و فرهنگی در شهرستان اشاره کرد و افزود: با توجه به شرایط امروز جامعه، باید نیات وقفی در حوزه  درمان بیشتر تقویت شود و از مردم، واقفین و خیرین  استدعا داریم در راستای تحقق نیاز بخش دارو و درمان که از مسائل روز جامعه ما هم هست توجه ویژه را داشته باشند. 


رییس اداره اوقاف و امور خیریه سنقروکلیایی گفت: کمک هزینه ازدواج جوانان مسئله دیگری است که ما انتظار داریم واقفین در این زمینه هم موقوفاتی داشته باشند و در زمینه اشتغال هم میتوانند موثر باشند و در نیات خود این مسائل را بگنجانند. 

 

وی اظهار کرد: وقف برای همیشه ماندگار است و صدقه جاری است و به ما کمک می‌کند تا گره ای از مشکلات مردم رفع شود. 

 

همتی بیان کرد: این شهرستان با بیش از ۳۰۰ موقوفه جزو شهرستان های برتر حوزه وقف در استان است.  

 

وی افزود: ما در آستانه ی اخذ حدود ۱۲۰۰ هکتار اراضی اوقاف هستیم و انشالله تا پایان سال ۹۹ سند این اراضی اخذ شود و این اسناد را در معرض نمایش عموم قرار میدهیم. 

 

همتی در پایان تصریح کرد: با تصمیم اوقاف در زمینه استیجاری با کسانی که پول داده اند قرارداد اجاره تنظیم خواهیم کرد همچنین در ایام دهه وقف دو ایستگاه پنل خورشیدی و ۵ هزار هکتار اراضی دیم را که به صورت طرح گرواسیس واتر باکس افتتاح خواهیم کرد.

کد خبر 983905

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha