بی توجهی به وقف در امور قرآنی از نقاط ضعف جامعه امروز است

فاتحی نژاد گفت: یکی از نقاط ضعف جامعه ما در وقف بی توجهی به وقف در امور قرآنی است در حالی که لازم است برای بر طرف کردن نیازها و ضرورت های جامعه به موقوفات قرآنی جهت داده شود.

به گزارش خبرگزاری شبستان از زنجان، رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان زنجان در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه واقفین هوشمند ترین افراد در اسلام هستند، اظهار کرد: واقفین بهترین نوع تصرف در مال خود انجام می دهند، انسان تنها در زمان زندگی بر اموال خود تصرف دارد و واقفین قدرت تصرف بر اموال خود را بعد از مرگ هم حفظ می کنند .

 

محمد تقی فاتحی نژاد افزود: اولین حرفی که در خصوص مال موقوفه زده می شود ، نیت واقف است ، امروز اجرای نیت واقف یک اصل است یعنی در واقع قدرت تصرف بعد از مرگش محفوظ و اعمال می شود .

 

وی با اشاره به اینکه یکی از نقاط ضعف جامعه ما در وقف بی توجهی به وقف در امور قرآنی است در حالی که لازم است برای بر طرف کردن نیازها و ضرورت های جامعه به موقوفات قرآنی جهت داده شود، خاطرنشان کرد: امروزه یکی از ضروری ترین امور ترویج فرهنگ قرآنی و ایجاد وحدت میان مسلمین است که باید بدان وقف صورت گیرد و در حال حاضر بدلیل نبوده موقوفات قرآنی در شهرستان زنجان مشکلاتی را فراهم نموده است که امیداریم با همت خیرین و مردم نیکوکار قسمتی از املاک خود را وقف علوم قرآنی نمایند .

 

فاتحی نژاد ادامه داد: با وجود تعداد ۴۷۷ مورد موقوفه و دارای ۶۲۷۲ مورد رقبه و تعداد ۴۷۸ مورد مساجد و تعداد ۱۱ مورد امامزادگان ع در مناطق شهری و روستایی از ابتدای سال جاری تاکنون خدمات شایسته در این مکانهای مقدس صورت گرفته است.

 

وی افزود: در آمد موقوفات متصرفی و غیر متصرفی در شش ماه اول سال جاری به مبلغ  11 میلیارد و 94 میلیون ریال و اجرای نیات موقوفات نیز به مبلغ بیش از 937 میلیون ریال مطابق نیت واقفین خیراندیش در زمینه پرداخت هزینه های عزاداری  تعزیه داری ، دارو و درمان ، کمک به افراد بی بضاعت ، اطعام و هزینه کفن و دفن اموات مسلمین اهالی مستمند شهر زنجان انجام گرفته است .

این مقام مسئول ادامه داد: اختصاص مبلغ ۵۰ میلیون تومان بابت هزینه کفن و دفن با معرفی اشخاص مستمند از طریق کمیته امداد امام خمینی ره در حال حاضر ۲۵ میلیون تومان پرداخت و این روند نیز در حال انجام است.

وی تصریح کرد: در دهه مبارک وقف هم مبلغ ۲۰ میلیون تومان به مددجویان بهزیستی اختصاص یافته که هماهنگی لازم مبنی بر معرفی اشخاص مستمند که ساکن شهر زنجان هست بعمل خواهد آمد.

کد خبر 983911

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha