​مگس مدیترانه ای  در باغات می تواند ۵۰ تا ۹۰ درصد خسارت ایجاد کند

حق نما گلستان بابیان اینکه مگس مدیترانه ای در باغات می تواند ۵۰ تا ۹۰ درصد خسارت ایجاد کند، گفت: کشاورزان با توصیه های کارشناسان نسبت به مقابله با این آفت اقدام کنند.

«کیانوش حق نما» به خبرنگار خبرگزاری شبستان در گرگان گفت: اجرای شبکه های مراقبت توسط بخش های دولتی و خصوصی در بحث محصول پنبه نتایج خود را نشان داده است و شاهد هستیم که کشاورزان پنبه خوبی از سطح اراضی کشاورزی برداشت کردند.

 

مدیر حفظ نباتات جهاد کشاورزی گلستان بابیان اینکه مرحله نخست برداشت وش های پنبه استان گلستان به پایان رسیده است، ادامه داد: مگس مدیترانه ای چند سالی است که به مزارع و باغات استان آسیب وارد می کند و کشاورزان باید نسبت به مدیریت این آفات اقدام کنند.

 

حق نما با بیان اینکه مگس مدیترانه ای می تواند 300 گونه گیاهی را مورد حمله قرار دهد، بیان کرد: به تازگی روی محصول انار در استان خسارت خود را نشان می دهد و باغداران استان به ویژه در منطقه شرق توانستند با نظر کارشناسان نسبت به کنترل این آفت اقدام کنند.

 

وی افزود: در راستای کنترل آفت مگس مدیترانه ای به دنبال این نبودیم که محصول با استفاده از سم زیاد به دست مردم برسد و لذا توصیه کردیم در باغات مثل خرمالو، انار و مرکبات که امکان برداشت زودتر وجود دارد در راستای کاهش خسارات به این مهم اقدام شود.

 

مدیر حفظ نباتات جهاد کشاورزی گلستان بابیان اینکه مگس مدیترانه ای  در باغات می تواند 50 تا 90 درصد خسارت ایجاد کند، بیان کرد: جمع آوری میوه هایی که پای درخت ریخته شده است و همچنین میوه هایی که بر روی درختان پس از برداشت باقی می ماند می تواند در کنترل این آفت موثر باشد.

 

حق نما متذکر شد: امسال و سال گذشته با شکار انبوه آفات و حشرات مضر در برخی مزارع شالی و پنبه استان با استفاده از تله های حشرات توانستیم آفات را در سطح استان کنترل کنیم.

 

وی گفت: پیش بینی می کنیم با توجه به اقدامات انجام شده امسال و سال آینده باغداران گلستانی محصول خوبی برداشت کنند.

 

کد خبر 983946

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha