اجرای درست نیات واقفان، سبب احیای فرهنگ وقف می شود

حجت الاسلام محمدزاده، اعتماد سازی و اجرای درست نیت واقفین را سبب زنده شدن فرهنگ وقف در سطوح مختلف اجتماعی دانست.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در تبریز،‌ حجت الاسلام کیانی، امام جمعه شبستر امروز در دیدار با دست اندرکاران اوقاف و امورخیریه ضمن گرامیداشت دهه وقف و تقدیر و تشکر از دست اندرکاران و خیرین و واقفین اظهار داشت: تلاش های بسیار خوبی در راستای ترویج این فرهنگ و سنت حسنه و همچنین گرایش افراد به انجام این کار خیر در شهرستان شبستر انجام شده که این مهم مرهون تلاش های واقفین و همدلی و همکاری خیرین است.

رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان شبستر اعتماد سازی و اجرای درست نیت واقفین را سبب زنده شدن فرهنگ وقف دانست و ادامه داد: مردم با توجه به عشق و علاقه ای که به فرهنگ دینی و اهل بیت دارند اگر بدانند  که آنچه سرمایه گذاری می کنند در جهت منویات آنها هزینه می شود قطعا از خود علاقه و اشتیاق برای انجام وقف نشان می دهند.

وی همدلی، همکاری و همراهی مسئولان فرهنگی، خیرین، فعالان فرهنگی و واقفین را ضروری دانست و بیان کرد: با ارج نهادن به این ارزش گذشتگان، باید از این فرهنگ معنوی پاسداری کرده و به آیندگان منتقل کنیم چرا که سنت حسنه وقف بسیاری از مشکلات جامعه را در ابعاد اقتصادی، فرهنگی و ... مرتفع خواهد کرد.

همچنین در این نشست رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شبستر با بیان اینکه همه به دنبال احیای فرهنگ وقف در جامعه هستیم، گفت: این مهمترین وظیفه و رسالت ماست که از دیرباز بزرگان دینی و اهل بیت عصمت و طهارت بر آن تاکید فراوان داشته اند. لذا ما باید فضا و شرایطی را در جهت احیای بیش از پیش این سنت حسنه فراهم کنیم تا شاهد آثار و برکات این سنت حسنه که به آن تاکید فراوان شده است در جامعه باشیم.

حجت الاسلام جباری، رییس اداره اوقاف و امور خیریه شبستر از ثبت 2 وقف جدید در سال جاری در این شهرستان خبر داد و افزود: این شهرستان با 880 موقوفه، 1300 رقبه رتبه سوم استانی را دارد.

عضو شورای فرهنگ عمومی شهرستان شبستر اظهار کرد: بیشتر نیات واقفان این شهرستان به عزاداری حضرت اباعبدالله الحسین(ع)، مساجد، ختم قرآن و  دارو و درمان اختصاص دارد که باید با جلب نظر نخبگان، وقفیات جدید را به رفع نیازهای جامعه معطوف کنیم. که حوزه سلامت و مستمندان از مهمترین اولویت های وقف های جدید در شهرستان شبستر هستند. 

این مقام مسئول موقوفات را یکی از امانات الهی دانست و با بیان اینکه باید در راه امانتداری موقوفات و حفظ منافع آنها تلاش کنیم؛ تا اعتماد مردم نسبت به موقوفات روز به روز بیشتر شود، خاطرنشان کرد: چون وقف از مصادیق بارز باقیات و صالحات است و در قرآن كریم و روایات معصومین مكرر راجع به باقیات و صالحات صدقات و خیرات جاریه سخن به میان آمده است و این چیزی است كه مردم بارها بدان تشویق شده‌اند.

گفتنی است، در پایان این مراسم احکام اعضای شورای هماهنگی امور خیریه شهرستان شبستر، تحویل شد.

کد خبر 983976

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha