حوزه علمیه جعفریه (ع) سرایان نیازمند احداث ساختمان است

حجت الاسلام سنجری گفت: حوزه علمیه جعفریه (ع) سرایان فاقد ساختمان و مکان مناسب است که این مهم توجه ویژه مسئولان را می‌طلبد.

حجت الاسلام «علی اکبر سنجری» در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در سرایان ضمن تسلیت شهادت امام رضا(ع) به آغاز هفته وقف و سابقه مطلوب مردم متدین سرایان در حوزه وقف اشاره کرد و گفت: وجود مساجد و حسینیه های وقفی در جای جای این شهر مایه فخر و مباهات است که در طول تاریخ ماندگار می شود.

 

 

 

امام جمعه سرایان با اشاره به وضعیت خاص شهرستان نوپای سرایان تاکید کرد: این شهرستان نیاز به وقف جدید در حوزه های بهداشت و درمان، آموزش و پرورش و حوزه های علمیه دارد.

 

 

 

وی به اختصاص وقفیات توسط چند نفر در حوزه علمیه سرایان اشاره کرد و از کم کاری برخی از مسولین در مشهد و مرکز استان در خصوص احداث حوزه علمیه سرایان انتقاد و تصریح کرد: برخی از مسئولین سعی بر تعطیلی حوزه علمیه سرایان به عنوان یک مرکز دینی در شهر متدین سرایان داشتند.

 

 

 

حجت الاسلام سنجری ادامه داد: حوزه علمیه جعفریه (ع) در سرایان به عنوان تنها شهرستانی است که در بین ۲۶ حوزه علمیه استان خراسان جنوبی از داشتن ساختمان محروم مانده در حالی که این حوزه از سالیان گذشته به پرورش علمای دینی مشغول بوده است.

 

 

 

امام جمعه سرایان به خودیاری مردم این شهرستان در اهدای زمین مورد نیاز و نیز جهت دادن وقفیات در این حوزه  اشاره کرد و گفت: ۱۰ سال فعالیت در حوزه علمیه جعفریه سرایان، این مرکز را با مشکلات زیادی مواجه کرده است که باید برخی از این کم کاری‌ها برطرف شود.

 

 

 

وی با گلایه از مشکلات دامداران و کشاورزان در خصوص گندم و جو و نهاده های دامی و نحوه تهیه آن، افزود: افزایش قیمت هر کیلو مرغ به ۲۵ هزار تومان و پیدایش خوراک دام به صورت وفور در بازار آزاد و کمبود آن در بازار سهمیه ای  از مسائل و سوالات بدون جوابی است که باید زمینه پاسخ آن در سفر وزیر جهاد کشاورزی به خراسان جنوبی فراهم می شد.

 

 

 

حجت الاسلام سنجری با انتقاد از عملکرد برخی مسئولان در جنگ اقتصادی دشمن، بیان کرد: در جنگ اقتصادی مسئولان باید آرایش جنگی بگیرند  نه اینکه از  پشت درب بسته، جامعه را اداره کنند چرا که این نحوه مدیریت جامعه شایسته نیست و باید این روند اصلاح شود.

کد خبر 983999

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha