فعالیت تمامی مدارس و دانشگاه‌های قزوین کماکان تعطیل اعلام شد

حبیبی گفت: فعالیت تمامی مدارس، دانشگاه‌ ها، آموزشگاه‌ های فنی و حرفه‌ای، رانندگی و خصوصی کماکان تعطیل است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از قزوین به نقل از روابط عمومی استانداری قزوین، «منوچهر حبیبی» در جلسه ستاد مقابله با کرونا بیان کرد: فعالیت تمامی مدارس، دانشگاه‌ ها، آموزشگاه‌ های فنی و حرفه‌ای، رانندگی و خصوصی کماکان تعطیل بوده و آموزش ‌های آنها به صورت مجازی برگزار می ‌شود.

 

جانشین ستاد پیشگیری و مقابله با ویروس کرونا در استان قزوین ادامه داد: در صورت مهیا بودن شرایط فنی و هماهنگی با مسئولان واحدهای آموزشی در مدارس، معلمان مدارس و آموزشگاه‌ ها می‌توانند نسبت به تدریس و ارائه آموزش به دانش ‌آموزان و افراد در منزل اقدام کنند.

 

وی افزود: تالارهای پذیرایی با 30 درصد ظرفیت، تهویه مناسب و رعایت کامل دستورالعمل ‌های بهداشتی می‌توانند اقدام به فعالیت کنند و باید صندلی‌های مازاد بر 30 درصد آنها از محل تالار جمع ‌آوری و وارد انبار شود و این انبارها توسط دانشگاه‌ علوم ‌پزشکی پلمب شود.

 

حبیبی افزود: استخرهای سرپوشیده شنا کماکان غیر فعال هستند و فعالیت تمامی سالن‌ های بدنسازی و باشگاه‌ های ورزشی دارای مجوز به ازای هر 10 متر مربع یک نفر و حداکثر با 20 نفر ظرفیت در هر باشگاه بلامانع است.

 

وی عنوان کرد: فعالیت رستوران‌ها و فست فودها به صورت ارائه خدمات بیرون ‌بر به مشتریان و با رعایت پروتکل‌ های بهداشتی بلامانع است.

 

جانشین ستاد پیشگیری و مقابله با ویروس کرونا در استان قزوین گفت: آرایشگاه‌های زنانه و سالن‌های زیبایی به صورت نوبت دهی تلفنی و حضوری انفرادی مشتریان در محل آرایشگاه با رعایت نکات بهداشتی و ضدعفونی تجهیزات می‌توانند فعالیت کنند.

 

وی اعلام کرد: فعالیت قهوه خانه‌ها، کافه‌ها و چایخانه‌ها با 30 درصد ظرفیت و رعایت اصول بهداشتی بلامانع است.

 

حبیبی اظهار کرد: نظارت‌های لازم برای اجرای دقیق محدودیت‌ های ذکر شده و رعایت موارد پیشگیرانه در سطح استان با مسئولیت مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری و با همکاری دستگاه ‌های مسئول و مرتبط انجام شده و در صورت رعایت نکردن محدودیت‌ها توسط واحدها در همان نوبت اول برای پلمپ واحدهای مختلف اقدام می‌ شود.

 

وی گفت: دانشگاه علوم پزشکی استان باید نسبت به نظارت و بازرسی مربوط به اجرای مصوبات ستاد و رعایت پروتکل‌های بهداشتی در مطب‌ها و داروخانه اقدام کرده و به ستاد کل و استان گزارش دهد.

 

جانشین ستاد پیشگیری و مقابله با ویروس کرونا در استان قزوین توضیح داد: با توجه به نیاز فوری بیمارستان‌های استان به ویژه بیمارستان‌ بوعلی به اکسیژن مورد نیاز بخش بیماران کرونایی، مقرر شد با پیگیری مدیرکل هماهنگی امور اقتصادی 2 واحد صنعتی تولید کننده اکسیژن در استان با هماهنگی دانشگاه علوم پزشکی نسبت به تأمین اکسیژن در هر ساعت از شبانه روز اقدام کند.

 

وی تأکید کرد: جلسات اداری ضروری در سطح دستگاه‌های استان با حضور اعضا حداکثر به مدت یک ساعت و ۱۵ نفر تشکیل شود و ساعت کار بانک‌های استان طبق روال گذشته و مطابق مقررات باشد.

 

حبیبی گفت: اضافه شدن تخت‌های بیمارستانی و استفاده حداکثری از همه ظرفیت های تخت‌ های مراکز درمانی دولتی، خصوصی وغیره در سطح استان در دستور کار قرار گیرد.

 

وی اضافه کرد: شرایط پذیرش بیماران غیر کرونایی در حداقل پنج بیمارستان استان شامل ولایت، شهید رجایی، کوثر، قدس و ۲۲ بهمن پیش‌بینی و مهیا شود و برای اطلاع رسانی و استفاده بدون دغدغه بیماران عادی و اعلام آن به ستاد کرونا و مردم برنامه ریزی شود.

 

جانشین ستاد پیشگیری و مقابله با ویروس کرونا در استان قزوین خاطر نشان کرد: همچنین بیمارستان صحرایی مدیریت بحران در محوطه بیمارستان ارتش هم برای ارائه خدمات درمانی به بیماران کرونایی آماده بهره برداری شود.

 

وی یادآور شد: درمانگاه‌های سپاه در سطح شهر قزوین شامل پاکروان،امام خمینی (ره) و همچنین درمانگاه فرهنگیان برای غربالگری بیماران کرونایی با همکاری و مشارکت دانشگاه علوم پزشکی استان همکاری کرده و اقدام لازم را داشته باشند.

 

کد خبر 984060

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha