عدم ایجاد اشتغال نوعی همکاری با قاچاقچیان است

استاندار کرمان گفت: مدیر دستگاه اجرایی که دغدغه اشتغال و رفع بیکاری ندارد به معنای این است که اجازه می دهد قاچاقچیان از بیکاران سوء استفاده کنند و این گذاشتن بار مضاعف بر دوش نیروی انتظامی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمان، محمد جواد فدایی یکشنبه (27 مهر) در مراسم صبحگاه مشترک نیروهای مسلح ضمن گرامیداشت هفته نیروی انتظامی گفت: گزارش ارائه شده فرمانده انتظامی استان نشان دهنده تلاش هایی است که نیروی انتظامی در استان دارد و همین تلاش ها باعث شده که ما از امنیت و نظم خوبی برخوردار باشیم.

 

 

استاندار کرمان بیان کرد: نیروی انتظامی کار بزرگ و سنگینی را به عهده دارد زیرا تأمین و ایجاد امنیت و نظم در جامعه کار بسیار مهم و ارزشمندی است و باعث می شود که مردم بدون دغدغه زندگی کنند و نگرانی نداشته باشند.

 

 

وی با بیان اینکه به تعبیر قرآن کار نیروی انتظامی جامعه را از نابودی و تباهی حفظ می کند و خداوند در آیه ای دلایل تباهی و نابودی جامعه را ذکر می کند، افزود: افرادی که از امکاناتی برخوردار هستند و نمی خواهند از قانون و هنجارهای جامعه تبعیت کنند و باعث تباهی و نابودی جامعه می شوند، باید نیرویی باشد که جلوی این افراد را بگیرد که نیروی انتظامی کار اصلی را در این رابطه انجام می دهد و برخورد می کند که کار دشوار، مهم و سختی است و نیاز به اقتدار همراه با عدالت و مروت دارد.

 

 

فدایی ادامه داد: همان طور که مقام معظم رهبری فرمودند «نیروی انتظامی باید اقتدار همراه با عدالت و مروت» داشته باشد؛ منظور از عدالت و مروت این است که برخورد نیروی انتظامی با مردم به گونه ای باشد که مردم احساس کنند که خصومت شخصی بین نیروی انتظامی و مردم وجود ندارد بلکه نیروی انتظامی این برخورد را برای حفظ امنیت و جامعه انجام می دهد و تلاش آن ها برای خدمت و حفظ جامعه از تباهی و نابودی است و مردم باید کمک کنند.

 

 

وی اظهار کرد: بزرگترین همکاری که مردم می توانند انجام دهند این است که گزارش های به موقع به نیروی انتظامی بدهند و در زمان اطلاع از ناهنجاری ها، هم به موقع اطلاع بدهند تا نیروی انتظامی به موقع بتواند با آن ها برخورد کند و مهم ترین نکته این است که خیلی از جرائم را قبل از وقوع، پیشگیری کنیم و لازمه آن کار اطلاعاتی است که بخشی از آن را مردم به عهده دارند و می توانند کمک کنند.

 

 

استاندار کرمان خاطر نشان کرد: همکاری دستگاه های اجرایی و مدیران دولتی و بخش خصوصی با نیروی انتظامی زمینه های نا امنی را از بین ببرند؛ یکی از امکانات و اهرم هایی که قاچاقچیان مواد مخدر استفاده می کنند، سوء استفاده از افراد بیکار است بنابراین اگر با بیکاری مقابله نکرده و شغل ایجاد نکنیم در واقع به نوعی با قاچاقچیان همکاری می کنیم و مدیر دستگاه اجرایی که دغدغه اشتغال و رفع بیکاری را ندارد به معنای این است که اجازه می دهد قاچاقچیان از بیکاران سوء استفاده کنند و این گذاشتن بار مضاعف بر دوش نیروی انتظامی است.

 

 

وی اظهار کرد: نیروی انتظامی باید مجهز به امکانات روز و مناسب مورد نیاز جامعه شود و همه دنبال این کار هستیم و امیدواریم بتوانیم هر چه سریع تر به وضعیت مطلوب برسیم و نیروی انتظامی بتواند با اقتدار همراه با مروت نظم و امنیت مطلوب را در جامعه فراهم کند.

کد خبر 984129

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha