۲ شهید دیگر به جمع شهدای سلامت گلستان پیوستند/ تزریق ۱۰ هزار واکسن آنفولانزا در گلستان

فاضل گفت: در ستاد ملی کرونا مرگ بر اثر کرونای دکتر «عسگری مصدق»، پزشک عمومی و «فغان کیاء» مسئول درآمد بیمارستان کردکوی تأیید شد و این دو نفر نیز به مجموعه شهدای سلامت استان اضافه شدند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از گرگان، «عبدالرضا فاضل» ظهر امروز (یکشنبه ۲۷ مهر) در ستاد استانی پیشگیری و مقابله با ویروس کرونا اظهار کرد: دو هفته اخیر خیز افزایش خفیفی از کرونا را در استان گلستان شاهد هستیم.

 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گلستان ادامه داد: واحد تولیدی ماسک در گنبدکاووس می تواند 500 هزار ماسک تولید کند ولی به دلیل آنکه مجوز توزیع آن را ندارند در توزیع با مشکل رو به رو است.

 

فاضل بابیان اینکه اداره کل تعزیرات تأکید کردند که این ماسک ها با قیمت مصوب یک هزار و 350 تومان عرضه شود، بیان کرد: کیفیت این ماسک توسط معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی گلستان تایید شده است.

 

وی خاطرنشان کرد: دکتر «عسگری مصدق» در حوزه بهداشت عمومی به دلیل بیماری قلبی و مسائل کرونا فوت کردند که پس از بررسی فوت ایشان بر اثر کرونا تأیید شد، همچنین «فغان کیا»، مسئول درآمد بیمارستان امیرالمؤمنین(ع) کردکوی که با بیماران زیادی در هنگام ترخیص تماس داشت در اسفندماه سال 98 فوت کرد و در ستاد کرونا مرگ وی بر اثر بیماری کرونا مورد تأیید قرار گرفت که این دو نفر جزو شهدای سلامت استان در نظر گرفته شدند.

 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گلستان ابراز داشت: در سراسر دنیا 700 میلیون واکسن آنفولانزا تولید شده است و تقریباً یک میلیون و 500 واکسن آنفولانزا  وارد کشور شده است و این واکسن ها را برای گروه های پرخطر مثل مادران باردار که 35 هزار نفر در استان گلستان وجود دارد و افراد بالای 65 سال و بیماران زمینه ای در نظر گرفتیم.

 

فاضل متذکر شد: ۱۶ هزار واکسن تحویل استان گلستان شده است و تزریق واکسن برای مادران باردار پرخطر انجام شده و تا هفته گذشته سه هزار و 600 نفر واکسینه شذند.

 

وی بابیان اینکه واکسن آنفولانزا بین جانبازان شیمیایی نیز توزیع شده است، گفت: تاکنون 10 هزار واکسن آنفولانزا در استان تزریق شده است.

 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گلستان متذکر شد: این هفته سهمیه واکسن آنفولانزا در استان به اتمام می رسد و اگر سهمیه دیگری به استان اختصاص پیدا کند عرضه می شود.

 

 

کد خبر 984155

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha