نیروی انتظامی با صلابت و قدرت در برابر هنجارشکنان ایستاده است

حبیبی گفت: نیروی انتظامی در کنار مردم بوده و در حوزه نظم، امنیت و ایجاد آرامش کار می کند و با صلابت و قدرت با قانون شکنان و هنجارشکنان برخورد می کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از قزوین، «منوچهر حبیبی» در جلسه کارگروه تخصصی  امور اجتماعی و فرهنگی سلامت زنان و خانواده که امروز (یکشنبه ۲۷ مهر) در سالن جلسات استانداری قزوین برگزار شد، بیان کرد: نیروی انتظامی جمهوری اسلامی در اوج اقتدار قرار دارد و با توکل به خداوند متعال، بهره گیری از تدابیر فرماندهی معظم کل قوا مقام معظم رهبری و درک صحیحی که از شرایط کشور دارد، توانسته با بسیج ظرفیت های انسانی در حوزه مادی، معنوی و ایثارگری های پرسنل خدوم از امنیت و آرامش مردم به خوبی دفاع کند و با صلابت در برابر قانون شکنان و هنجارشکنان بایستد.

 

معاون سیاسی و امنیتی استاندار قزوین ادامه داد: امروز شاخصه مهم نظام جمهوری اسلامی، نیروهای مسلح و امنیت جمهوری اسلامی است و این موضوعی است که همه به آن اذعان دارند.

 

وی عنوان کرد: نیروی انتظامی در کنار مردم بوده و در حوزه نظم، امنیت و ایجاد آرامش کار می کند و با صلابت و قدرت با قانون شکنان برخورد می کند و این هفته را به پرسنل نیروی انتظامی تبریک می گوییم و آرزو می کنیم همیشه مقتدر باشند و با هنجارشکنان با صلابت برخورد کنند و در حال حاضر هم اینگونه هست.

 

حبیبی در ادامه با اشاره به اهمیت حوزه های فرهنگی و اجتماعی افزود: اگر حوزه فرهنگی و اجتماعی در میدان نباشد، آسیب تولید می شود؛ ما تاکنون بیشتر از اینکه در حوزه فرهنگی و اجتماعی کار کنیم روی سنگ، آجر و جدول کار کرده و دقت کردیم ولی شرایط فعلی به نحوی است که باید در حوزه های فرهنگی و اجتماعی کارهای موثرتری داشته باشیم.

 

وی اعلام کرد: بستر کار در حوزه فرهنگی و اجتماعی در جامعه مهیا است، این بافت تاریخی و مجموعه های تاریخی که داریم فضای منجمدی است که باید در آنها روح دمیده شده و زنده شوند و به تحرک وا داشته شوند و این حوزه ضمن اینکه می تواند فضای بانشاطی در جامعه ایجاد کند، می تواند اقتصاد را هم فعال کند.

 

معاون سیاسی و امنیتی استاندار قزوین تصریح کرد: ما همواره گله مند هستیم که قزوین مسیر عبوری است و مسافر نداریم و یا اینکه بازار رونق ندارد این امر نشان می دهد نگاه در فضاهای تاریخی و حتی میراث فرهنگی باید نگاه اقتصادی و فرهنگی باشد.

 

وی تأکید کرد: در برخی کارشناسان میراث فرهنگی این نگاه وجود دارد که ساختمان تاریخی باید حفظ شود، در صورتی که باید ضمن معرفی، از این ساختمان استفاده شود و این مکان باید درآمدزایی هم داشته باشد ولی نگاه میراث فرهنگی اینگونه نیست و باید این نگاه تغییر کرده و نگاه فرهگی و اقتصادی شود.

 

حبیبی خاطر نشان کرد: بحث اقامت در خانه های تاریخی موضوع مهمی است و بسیاری از این خانه ها می توانند مانند خانه بهروزی شوند که برای این منظور باید بخش خصوصی را هم وارد کنیم ولی نباید درگیر امور اداری کنیم باید نگاه ها را تغییر دهیم و برندسازی در حوزه بافت های تاریخی داشته باشیم.

 

وی یادآور شد: قزوین را باید خوب، به جا، جامع و کامل معرفی کنیم، قزوین را حتی به آبیک هم معرفی نکرده ایم و اگر قزوین خوب معرفی شود، باید حداقل نصف مسافران اصفهان را داشته باشیم و دستگاه های فرهنگی، اجتماعی و رسانه ها در معرفی قزوین کوتاهی کرده اند.

 

کد خبر 984258

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha