کمبود مکان و تجهیزات مانع توانمندسازی بانوان کانون موعود شهرستان سیریک شده است

مسئول واحد خواهران کانون موعود مسجد شهید مردان شهرستان سیریک گفت: کمبود مکان و تجهیزات مانع توانمندسازی بانوان کانون موعود شهرستان سیریک شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از سیریک، واحد خواهران کانون های فرهنگی و هنری مساجد کشور یکی از مولفه های جذب مشارکت بانوان هر منطقه محسوب می شوند. استفاده از ظرفیت بانوان در بسیاری از مشکلات اجتماعی و فرهنگی منطقه گره گشا است که با فعال تر کردن این واحدها می توان اثر بخشی فعالیت های مورد نظر را دو چندان کرد.

 

ارائه اموزش های مختلف مهارتی برای بانوان اعضاء که مادران نسل آینده محسوب می شوند، آینده فرهنگ منطقه را تضمین خواهد کرد.  از طرفی استفاده از ظرفیت این واحد برای مقابله با برخی از مشکلات گره گشا است، مانند کانون روستای موعود روستای شهید مردان شهرستان سیریک که پس از شیوع ویروس کرونا، اقدام به آموزش بانوان عضور کرد و به سرعت کارگاه تولید ماسک را تاسیس کردند.

 

80 نفر از اعضای کانون موعود در گروه‌های جهادی فعالیت می‌کنند

«میثم رئیسی» صبح امروز (27 مهرماه) در گفتگو با خبرنگار  شبستان  با اشاره به برگزاری مراسم‌های عزاداری ایام محرم با حفظ پروتکل‌های بهداشتی، اظهار کرد: واحد خواهران کانون فرهنگی و هنری موعود همواره یکی از ارکان مهم برگزاری مراسم های فرهنگی و هنری مختلف کانون موعود محسوب می شوند.

 

وی با ذکر این نکته که به دنبال این هستیم که فعالیت ها را به سمت فضای مجازی سوق دهیم، عنوان کرد: کلیپ‌های 2 دقیقه‌ای با سخنرانی امام جماعت مسجد و محتواهای آموزشی از جمله مواردی است که در فضای مجازی منتشر شدند.

 

مدیر کانون موعود روستای شهید مردان سیریک با اشار به ایجاد کارگاه تولید ماسک در کانون مسجد، ابراز داشت: توزیع موارد ضد عفونی کننده در میان مردم منطقه و افراد شرکت کننده در مراسم‌ها از جمله اقدامات کانون مسجد روستای شهید مردان است.

 

رئیسی تصریح کرد: بعد از دهه محرم 2 دوره کلاس آموزشی احکان و روان‌خوانی قرآن با حضور بانوان و آقایان در فضای باز در حال برگزاری است که با استقبال بسیار خوب مردم روبرو شده است.

 

وی در خصوص فعالیت‌های کانون موعود در رابطه مبارزه با شیوع ویروس کرونا، خاطرنشان کرد: اعضای کانون در قالب تیم‌های جداگانه اقدام به انجام فعالیت‌های پیشگیرانه و مقابله با شیوع ویروس کرونا کردند. پنج نفر وظیفه ضد عفونی پارک‌ها، سوپر مارکت‌ها و صنوف و هشت نفر وظیفه تامین سلامت آشپزخانه مرکزی را بر عهده داشتند. حدود 12 نفر نیز مشغول ایجاد کارگاه تولید ماسک و انجام اقدامات آموزشی در رابطه با پیشیگیر از شیوع بیماری در میان مردم بودند.

 

مدیر کانون موعود روستای شهید مردان سیریک با اشاره به ارائه خدمات اجتماعی به نیازمندان، بیان داشت: گروه‌های جهادی که از 80 نفر از بانوان و آقایان اعضای کانون موعود تشکیل شده است در حال انجام خدمات اجتماعی به محرومین و نیازمندان هستند.

 

رئیسی در پایان گفت: ساخت سرویس بهداشتی، تعمیر خانه‌ها، توزیع لوازم غذایی، تامین لوازم خانگی و تسویه حساب‌های افراد نیازمند در مغازه‌ها از جمله فعالیت این گروه‌‌های جهادی است.

 

توانمندسازی بانوان عضو کانون از اهداف واحد خواهران کانون موعود است/ مکان مناسبی برای برگزاری کلاس‌های آموزشی و کارگاه‌های تولیدی وجود ندارد

«بتول قلندری» مسئول واحد خواهران کانون موعود مسجد شهید مردان شهرستان سیریک نیز با اشاره به پخت آش و غذا در مناسبت‌های مذهبی، اظهار کرد: تمام این اقلام درب خانه مردم توزیع شد و برای جلوگیری از ایجاد تجمع، هیچ موردی در مسجد توزیع نشد.

 

وی با اشاره به ایجاد کارگاه تولید ماسک، عنوان کرد: پس از انتشار بیماری کووید – 19، به سرعت اقدام به جمع‌آوری خیاطان منطقه کردیم؛ که حدود 10 نفر از اعضای کانون در این امر مشارکت کردند.

 

مسئول واحد خواهران کانون موعود مسجد شهید مردان شهرستان سیریک با اشاره به همکاری بسیار خوب بانوان کانون در راستای پیشبرد اهداف کانون موعود، ابراز داشت: 15 نفر از بانوان کانون همواره در تمام مسائل پای کار هستند.

 

قلندری ضمن تاکید بر اهمیت توانمندسازی بانوان عضو کانون فرهنگی و هنری موعود، بیان داشت: تمرکز ما برای برگزاری کارگاه‌های آموزشی قالی‌بافی و صنایع دستی است.

 

وی ادامه داد: یکی از مهم‌ترین مشکل‌های ما، نبود مکان مناسبی برای استقرار بانوان جهت برگزاری کلاس‌های آموزشی و کارگاه تولیدی است. در صورت مشارکت خیرین در این امر گام بزرگی در راستای توانمندسازی بانوان برداشته خواهد شد.

 

مسئول واحد خواهران کانون موعود مسجد شهید مردان شهرستان سیریک در پایان گفت: این امر همواره مورد توجه کانون قرار دارد و حتی اگر لازم باشد برای انجام این عمل اقدام به دریافت وام می‌کنیم؛ چراکه با توجه به شرایط فرهنگی منطقه، سرمایه‌گذاری روی این بخش، از ابعاد فرهنگی و اقتصادی ارزشمند خواهد بود.

کد خبر 984301

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha