بیش از ۴۰ درصد صنایع شهرک سرمایه گذاری خارجی،  ترک هستند

پورمحمدی گفت: بیش از ۱۰۰ کارخانه در شهرک سرمایه گذاری خارجی آذربایجان شرقی فعالیت می کنند که بیش از ۴۰ درصد آن سرمایه گذاران ترک هستند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در تبریز، «محمدرضا پورمحمدی» امروز در دیدار سرکنسول جدید کشور ترکیه در تبریز اظهار داشت: مدت های طولانی است که همکاری های خوبی بین دو کشور ترکیه و جمهوری اسلامی ایران وجود دارد.

استاندار آذربایجان شرقی افزود: خطه آذربایجان از استان های مهم کشور ایران است و ۲۷۰ کیلومتر مرز مشترک با جمهوری های آذربایجان و ارمنستان و جمهوری خودمختار نخجوان دارد و فاصله آن ترکیه تنها ۱۲۰ کیلومتر است.

وی تصریح کرد: آذربایجان شرقی از نظر صنعتی و معدنی و کشاورزی از استان های مهم کشور است به طوری که بیش از ۵ هزار کارخانه مهم صنعتی در استان وجود دارد و از نظر معدنی نیز معادن مهمی از جمله طلا و مس در این استان وجود دارد.

پورمحمدی افزود: بیش از ۱۰۰ کارخانه در شهرک سرمایه گذاری خارجی آذربایجان شرقی فعالیت می کنند که بیش از ۴۰ درصد آن سرمایه گذاران ترک هستند. علاقه‌مند به افزایش ارتباطات با ترکیه هستیم.

استاندار آذربایجان شرقی با بیان این‌که ایران قوی، یعنی ترکیه قوی و بالعکس. گفت: در دیدار اخیر روسای جمهوری ایران و ترکیه که به صورت ویدیو کنفرانس بر گزار شد، بر افزایش مراودات بین دو کشور تاکید شد.

وی ادامه داد: متاسفانه شیوع کرونا باعث شده بسیاری از مراودات جهانی با مشکل مواجه شود و با باز شدن راه های هوایی ترکیه، امید است مراودات بین دو کشور بیشتر شود. 

کد خبر 984440

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha