۱۴ وقف جدید در شهرستان قاین به ثبت رسید

حجت الاسلام رمضان پور با بیان اینکه ۱۴ وقف جدید در قاین به ثبت رسیده است، گفت: در راستای اجرای طرح مودت طی سال جاری بیش از ۱۰۰ میلیارد تومان کمک نقدی و غیر نقدی جمع آوری شده است.

حجت الاسلام «علی رمضان پور» در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در بیرجند اظهار داشت: در حال حاضر ۶۶۰ موقوفه و حدود ۲ هزار رقبه در قاین وجود دارد و بیشترین موقوفه برای کمک به عزاداری امام حسین (ع) به ثبت رسیده است.

 

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه قاین بیان کرد: در این شهرستان ۲۵۰ مسجد تحت نظارت اداره اوقاف قرار دارد و به دنبال این هستیم تا سند رسمی برای این مساجد صادر کنیم و در سال جاری تاکنون ۷۰ حکم به هیئت امنای این مساجد اعطا کردیم و ۱۱۰ خادم در این مساجد فعالیت دارند.

 

وی به تعداد وقفیات جدید در سال جاری اشاره کرد و گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون ۱۴ وقف جدید به ارزش چهار میلیارد و ۶۹۰ میلیون ریال در قاین با نیات کمک به مدارس، عزاداری امام حسین(ع)، بهداشت، حوزه علمیه و طلاب به ثبت رسیده است.

 

حجت الاسلام رمضان پور با بیان اینکه از ابتدای سال جاری ۵۰۰ بسته غذایی به ارزش هر بسته ۲۵۰ هزار تومان بین نیازمندان توزیع کردیم، افزود: طی این مدت ۶۰۰ پرس غذای گرم و ۲۰۰ بسته بهداشتی هر بسته به ارزش ۱۰۰ هزار تومان بین نیازمندان و محرومان شهرستان قاین از محل درآمد موقوفات توزیع کردیم.

 

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه قاین با اشاره به اینکه ۳۲ بقعه متبرکه در شهرستان قاین وجود دارد، گفت: از ابتدای شیوع ویروس کرونا تاکنون درآمد بقاع متبرکه کاهش چشمگیری داشته است و میزان کمک های مردمی حدود ۱۰ درصد کاهش یافته است.

 

وی در پایان با تاکید بر اینکه در راستای اجرای طرح مودت طی سال جاری بیش از ۱۰۰میلیارد تومان کمک نقدی و غیر نقدی جمع آوری شده است، ادامه داد: کمک های مالی در زمینه اجرای پروژه های عمرانی بقاع متبرکه این شهرستان هزینه کرده ایم.

کد خبر 984489

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha