بهره برداری از تابلوی پیام متغیر (VIM)  محور ارومیه-مهاباد

شکری گفت: تابلوی پیام متغیر ( VIM) محور ارومیه-مهاباد (رشکان) در شرف آغاز راهداری زمستانی به بهره‌برداری رسید.

«ارسلان شکری»، در گفتگو با خبرنگار شبستان در ارومیه، گفت: تابلوهای پیام متغیر (vms)محور ارومیه-مهاباد (رشکان) در شرف آغاز طرح راهداری زمستانی، به بهره‌برداری رسید.

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان آذربایجان غربی افزود: هوشمندسازی راه‌ها و تجهیز محورهای مواصلاتی به تجهیزات IT  یکی از اهداف مهم اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان غربی بوده است.

شکری ادامه داد: تابلو پیام متغیر یک وسیله کنترل ترافیکی است که به وسیله آن اطلاعاتی در مورد محدودیت های ترافیکی، تصادف ترافیکی، عملیات عمرانی و تعمیر و نگهداری، شرایط سخت جوی، وضعیت جاده‌ای، وقایع و مناسبتهای برنامه‌ریزی شده مورد استفاده قرار می‌گیرد.

وی بیان کرد: همچنین با عنایت به پر تصادف بودن محور ارومیه-مهاباد و فرارسیدن فصل زمستان و شرایط جوی خاص از جمله مه گرفتگی و کاهش دید افقی و بارش برف و باران در بعضی از روزها، اطلاع‌رسانی درخصوص وضعیت محور فوق جهت آگاهی مسافرین می‌تواند نقش بسیار مهمی در کاهش تصادفات محور مذکور داشته باشد.

شکری در پایان سخنان خود تصریح کرد:  با توجه به وجود تابلوهای پیام متغیر در محورهای سطح استان امید است با استقبال بیش از پیش از طرف مسافرین و رانندگان عزیز و با اطلاع رسانی جامع تر شاهد کاهش تصادفات جاده‌ای باشیم.

 

کد خبر 984529

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha