نقش وقف در عمران و آبادی اماکن مذهبی

حجت الاسلام اجرایی، نقش وقف در عمران و آبادی بقاع متبرکه و اماکن مذهبی را تاثیر گذار دانست.

حجت الاسلام محمد حسین اجرایی امام جمعه هرسین در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در کرمانشاه گفت : مساجد زیادی در کشور داریم که نیاز به رسیدگی دارند مسجد ما به تعبیر مقام معظم رهبری می تواند مسجد برقرار باشد مسجد برقرار مسجدی است که همه ی امور آن فعال است .

 

وی به تاثیرات وقف در مساجد اشاره کرد و افزود: اگر مسجد موقوفه هایی داشته باشد خیلی بهتر می تواند مثمر ثمر باشد، بنابراین این و قف ها با نیت آبادی و عمران اماکن مذهبی و بقاع متبرکه میتواند برای این مراکز برکات خوبی داشته باشد .

 

حجت الاسلام اجرایی  با اشاره به تاثیرات ادارات و دستگاه های دولتی در ترویج فرهنگ وقف در جامعه گفت: سازمان ها و ادارات  و دستگاه ها می توانند در توسعه ی وقف اثر گذار باشند یکی از آن مراکزی که می تواند در موضوع وقف بسیار اثر گذار باشد آموزش و پرورش است .

 

وی بااشاره به نقش معلمان و مدیران در ترویج فرهنگ وقف  افزود: نقش معلمان و مدیران به وسیله ی ارتباط گرفتن با خانواده ها می توانند برکات وقف را برای آنها بازگو کنند و موجب تشویق آنان شوند بارها دیده شده که افراد ثروتمند علاقمندند یک کار خیری انجام دهند ولی جایی پول هزینه می کنند که اثرات لازم را ندارد وقف می تواند هم بهره های دنیایی برای جامعه و فرد داشته باشد و هم استفاده های معنوی و آخرتی برای اصحاب وقف و واقف داشته باشد .

 

امام جمعه هرسین در پایان مسئله ی وقف را حائز اهمیت دانست و بیان کرد :باید مسئله ی وقف را جدی گرفت زیرا از نظر تربیتی و اخلاقی برای واقف بسیار تاثیر گذار است امیدواریم خداوند به جامعه  و خیرین ما توفیق استفاده از برکات وقف را بدهد .

کد خبر 984579

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha