۱۸۰ موقوفه در سیستان و بلوچستان صاحب سند تک برگی شده اند

مدیرکل اوقاف و امور خیریه سیستان و بلوچستان گفت: از سال۹۷ تا کنون ۱۸۰ موقوفه با ۵۸۲ رقبه صاحب سند تک برگی شده اند و هیچ کسی نمی تواند در این موقوفات دخل و تصرفی داشته باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از زاهدان، «حجت الاسلام محسن مومنی مقدم» در نشست خبری با اصحاب رسانه بیان داشت: بزرگترین و اولین وقف جهان اسلام از سوی پیامبر اکرم رقم خورد، به همین منظور رحلت پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله و سلم به عنوان روز وقف نامگذاری شده تا ما بیشتر با خدمات وقف آشنا شویم.

 

مدیرکل اوقاف و امور خیریه سیستان و بلوچستان با اشاره به اینکه از 24 مهرماه تا 3 آبان به نام هفته وقف نامگذاری شده است، یادآور شد: با اعتمادسازی در بین مردم، مسئولین و جامعه هدف، شاهد آن باشیم که رقم موقوفات در سالهای آینده رکورد بزند تا آمار موقوفات سیستان و بلوچستان از ردیف آخر بودن خارج شود و در خور شان مردم خیرخواه، دغدغه مند و مظلوم باشد.

 

مومنی مقدم تاکید کرد: فرهنگ وقف در بین مردم استان احیا شود و آمار موقوفات در استان افزایش یابد تا بتواند سیستان و بلوچستان با استانها برخوردار کشورمان رقابت کند.

 

وی، ثبت، حفظ و نگهداری موقوفه را به عنوان مهمترین وظایف اوقاف یاد کرد و افزود: موظف هستیم که به هر نحوی وقف را حفظ کنیم تا اگر وقفی در استان اتفاق می افتد برای آیندگان و نسل های بعد و سالیان سال و تا روز قیامت  ادامه داشته باشد و مردم از ثمرات این موقوفه بهره مند شوند.

 

مدیرکل اوقاف و امور خیریه سیستان و بلوچستان اعلام کرد: از سال97 تا کنون 180 موقوفه با 582 رقبه صاحب سند تک برگی شده اند و هیچ کسی نمی تواند در این موقوفات دخل و تصرفی داشته باشد.

 

مومنی مقدم یادآور شد:52 موقوفه رفع تصرف و احاطه دادرسی شده که منجرب به  رای به نفع موقوفه و موقوفه از تصرف خارج و آنها به انعقاد قرارداد و اجاره بهاء ملزم شدند.

کد خبر 984634

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha