لزوم توجه بیشتر مردم و خیرین به حوزه سلامت و درمان در شرایط تحریم

دهقانی فیروزآبادی بر ضرورت توجه مردم و خیرین به حوزه سلامت و درمان تاکید کرد و گفت: شرایط تحریمی امروز به گونه ای است که به تنهایی و بدون حضور و کمک نهادها و خیرین نمی توانیم نیازهای حوزه سلامت و درمان را تامین کنیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند، «محمد دهقانی فیروزآبادی» صبح امروز (۲۸ مهر) در مراسم اهدای تجهیزات پزشکی از محل موقوفات به بیمارستان های خط مقدم کرونا ویروس در خراسان جنوبی اظهار داشت: طی چند سال اخیر بحث درمان مورد توجه خیرین قرار گرفته است و از قدیم واقفین بسیاری وارد عرصه درمان شدند.

 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند با بیان اینکه با شیوع ویروس کرونا نگاه جدیدی به بحث درمان و سلامت در جامعه ایجاد شده است، افزود: امسال هیئات مذهبی استان نذروات خود را برای حوزه سلامت و درمان هزینه کردند و مردم و سایر تشکل ها به اهمیت سرمایه گذاری در حوزه درمان و سلامت پی برده اند.

 

وی با تاکید بر اینکه حوزه سلامت از اهمیت بالایی برخوردار است، گفت: باید توجه بیشتری به این حوزه شود چرا که شرایط کشور ما به خاطر وجود تحریم ها به گونه ای است که به تنهایی و بدون حضور و کمک نهادها و خیرین نمی توانیم نیازهای حوزه سلامت و درمان را تامین کنیم.

 

دهقانی در ادامه بیان کرد: بسیاری از نیازهای حوزه سلامت و درمان ضروری هستند و اگر تامین نشوند نمی توان حفظ سلامتی مردم را تضمین کنیم و بسیاری از دستگاه های پزشکی قیمت های بالایی دارند که برای تامین آنان نیازمند به ورود خیرین و سایر نهادها هستیم.

 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند با اشاره به دستگاه الکتروشوک گفت: این دستگاه حدود ۱۵۰ میلیون تومان قیمت دارد و باید در هر بخش از بیمارستان این دستگاه وجود داشته باشد و برای بیماران قلبی مورد استفاده قرار می گیرد.

 

وی در پایان بیان کرد: مردم و خیرین با کمک به تامین نیازهای حوزه سلامت و درمان سبب می شوند تا سلامتی خودشان حفظ شود و حوزه درمان را سرپا نگه دارند.

کد خبر 984645

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha