آتش زدن مزارع توسط کشاورزی موجب محرومیت از دریافت تسهیلات کشاورزی می شود

حسنی مقدم گفت: کشاورزانی که مزارع خود را پس از برداشت محصول آتش می زنندد و از دریافت همه تسهیلات کشاورزی محرم می شوند.

به گزارش خبرگزاری شبستان از خرم آباد،« اسفندیار حسنی مقدم» امروز(28 مهر) در جلسه ایی که به منظور بررسی وضعیت اراضی کشاورزی استان برگزار شد،  با اشاره به اینکه آتش زدن زمین های زارعی پس از برداشت محصول موجب از بین رفتن میکرواورگانسیم های خاک می‌شود، اظهار داشت: در صورت مشاهد ه این مهم با کشاورزان برخورد می شود.

 

رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان افزود: همچنین کشاورزانی که مبادرت به آتش سوزی کاه و کلش مزارع خود کنند، از همه تسهیلات بخش کشاورزی اعم از تسهیلات بانکی، نهاده‌های یارانه دار و… محروم می‌شوند.

 

وی بیان کرد: جهاد کشاورزی برای مقابله با این معضل، تصمیم گرفته است تسهیلاتی برای خرید ادوات مکانیزاسیون، کارنده های کشت و دستگاه‌هایی که باعث خرد شدن کاه و کلش شود را در اختیار کشاورزان قرار دهد.

 

حسنی مقدم افزود: توصیه اکید ما این است که کشاورزان مبادرت به آتش سوزی کاه و کلش برای انجام کشت دوم خود نکنند.

 

وی با بیان اینکه  به نظر برخی  کشاورزان آتش زدن کاه و کلش دارای فواید برای کشت دوم است، افزود: این در حالی است که همه کارشناسان کشاورزی این مسئله را مطرود و مردود  می‌دانند.

 

رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان اظهار کرد: آتش سوزی باعث از بین رفتن میکروارگانیسم های موجود در خاک شده و در بلند مدت خاک دچار آسیب می شود.

کد خبر 984683

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha