حدود ۹۰۰ مورد از دفاتر ICT روستایی لرستان شکایت شده است

حیدری با بیان اینکه سامانه ۱۹۵ از راه های انتقال انتقادات و شکایات بین مردم و مدیران حوزه ICT است، گفت: در۶ ماهه نخست امسال حدود ۹۰۰ مورد شکایت از دفاتر ICT روستایی استان گزارش شده است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از لرستان و به نقل از روابط عمومی اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات لرستان، «شهاب حیدری» در جلسه کارگروه دفاتر پیشخوان دولت و بخش عمومی غیردولتی، اظهار داشت: از راه‌های ارتباط برای انتقال انتقادات و شکایات بین مردم و مدیران حوزه ICT، سامانه ۱۹۵ است که این اداره کل یک کارشناس را به ‌صورت اختصاصی برای پیگیری مطالبات مردمی قرار داده است.

 

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان لرستان افزود: در این زمینه حدود ۹۰ درصد از شکایات پیگیری شده و به نتیجه رسیده است و تعداد باقی‌مانده نیز در حالت تجدید نظر و یا ارجاع به نهادهای مربوطه هستند.

 

وی بیان کرد: پیشتر اعلام کرده بود که ۷۴۵ روستای استان تا پایان سال ۹۸ به شبکه ملی اطلاعات و خدمات آن متصل شده است.

 

حیدری ادامه داد: دفاتر آی سی تی روستایی نقش مهمی در بالا بردن سطح کیفی زندگی مردم با استفاده از ظرفیت‌های شبکه ملی اطلاعات دارند و فعالیت آنها به جلوگیری از تردد غیرضروری روستاییان به شهرها، هدر رفتن سرمایه‌های اقتصادی، ایجاد عدالت اجتماعی، تحقق دولت الکترونیک و ایجاد اشتغال‌ منجر شده است.

 

وی بیان کرد: اکنون خدمات شرکت مخابرات، پست، پست‌بانک، کارت سوخت، ثبت‌احوال و بیمه سلامت در دفاتر پیشخوان دولت کشور ارائه می‌شود، که می‌توان با استفاده از ظرفیت‌های قانونی برنامه ششم توسعه این خدمات را در کنار چهار خدمت اصلی بانکداری، کشاورزی، بهداشت و آموزش در دفاتر آی سی تی روستایی نیز فعال کرد.

 

حیدری با بیان اینکه اکنون ۴۴ دفتر آی سی تی روستایی در لرستان فعال است، ادامه داد: بازخوانی نقشه‌های استان به منظور واگذاری دفاتر جدید به روستاهای هدف توسط کارشناس­ان اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات لرستان در حال انجام است.

 

وی اظهار داشت: به‌منظور رعایت دقیق آیین‌نامه و ضوابط سازمان تنظیم مقررات کشور، کارشناسان این اداره کل به‌صورت دوره‌ای و سرزده از دفاتر ICT روستایی بازدید کرده و بر چگونگی رعایت قوانین نظارت می‌کنند.

 

حیدری با بیان اینکه تعدادی از این دفاتر دچار تخلف‌هایی شده‌اند، گفت: بررسی و تصمیم‌گیری‌های لازم درباره تعدادی از دفاتر متخلف که از سوی مردم و کارشناسان این اداره کل گزارش شده بودند انجام شد که در بعضی موارد با ارسال تذکر کتبی و در چند مورد دیگر نیز سقف مبلغ جریمه تخطی از تعهدات دارندگان پروانه مبلغ یک میلیارد ریال در نظر گرفته شده است.

 

وی خاطرنشان کرد: در صورت تکرار تخلفات میزان جریمه متعلقه، دو برابر جریمه وقوع تخلف در مرحله قبل است و همچنین در صورت وقوع چند تخلف، میزان جریمه، مجموع جریمه‌های متعلقه به هر تخلف خواهد بود.

 

مدیرکل ارتباطات استان لرستان در پایان اظهار کرد: هدف اصلی مجموعه ICT خدمت‌رسانی به مردم و افزایش خدمات دولت در سایر مناطق است.

کد خبر 984751

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha