بخش مهمی از موضوع نظم و کنترل اجتماعی به عهده ناجا است

حیدری با بیان اینکه امنیت امروز کشور، علیرغم شرایط ویژه و موقعیت جغرافیایی و کشورهای هم‌جوار، مدیون تلاش‌ها و فداکاری همه دستگاههای متولی تامین امنیت، بویژه نیروی انتظامی است، گفت:بخش مهمی از موضوع نظم اجتماعی و کنترل اجتماعی بعهده ناجا است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از مشهد، «محمدرضا حیدری» امروز(۲۸ مهر) در یکصد و دهمین جلسه علنی شورای شهر مشهد ضمن تبریک حلول ماه ربیع‌الاول، ماه مهربانی، رافت و شادی و نشاط امت اسلام، گفت: امنیت امروز کشور، علیرغم شرایط ویژه و موقعیت جغرافیایی و کشورهای هم‌جوار، مدیون تلاش‌ها و فداکاری همه دستگاه‌های متولی تامین امنیت، بویژه نیروی انتظامی است.

 

رئیس شورای شهر مشهد با بیان اینکه نیروی انتظامی به لحاظ تنوع خدمات مانند شهرداری است و تکثر خدمات دارد که باید قدردان زحمات آنها باشیم، افزود: بخش مهمی از موضوع نظم اجتماعی و کنترل اجتماعی بعهده ناجاست؛ خوشبختانه در استان خراسان رضوی، به واسطه رویکرد فرماندهی انتظامی استان، نگاه اجتماعی به عرصه انضباط و نظم حاکم است.

 

حیدری گفت: یکی از متغیرهای مهم در بحث صادرات، آن هم در شرایط فشار و تحریم، صادرات غیرنفتی است؛ در استان خراسان ظرفیت‌ها و مجموعه‌های توانمندی فعال هستند که امیدواریم دولت و مجلس نیز زمینه‌های حمایتی لازم را فراهم آورند.

 

وی اظهارکرد: خوشبختانه مجموعه مدیریت شهری برخاسته از شورای پنجم، در کنار کارهای سخت‌افزاری حوزه عمرانی شهری، در بحث فناوری اطلاعات و شهر هوشمند و برنامه‌ریزی نیز دستاوردهای ارزشمندی کسب کرده و با همکاری شورای شهر و کمیسیون ذی‌ربط عملکرد قابل قبولی را شاهد هستیم.

 

رئیس شورای شهر مشهد با بیان اینکه عمده اقدامات این حوزه از جنس نرم‌افزاری بوده و در فضای روابط درون شهرداری شکل می‌گیرد که به همین خاطر کمتر دیده می‌شوند و از نگاه مردم دور می‌مانند، گفت: با توجه به رویکرد شورای پنجم شهر مشهد مبنی بر مشهد، شهر امید و زندگی و شهر هوشمند، ظرفیت‌هایی در شورای شهر و شهرداری بسیج شده است تا شاهد خروجی مطلوب باشیم.

 

حیدری افزود: خوشبختانه در بحث شهروندسپاری اتفاقات خوبی افتاده است؛ در بحث اکوسیستم استارتاپی و اقتصاد دیجیتال، کارخانه نوآوری با ۱۰ هزار مترمربع مساحت، ظرف دو ماه آینده به بهره‌برداری خواهد رسید. پروژه‌ای که ۱۰۰ میلیاردتومان در آن سرمایه‌گذاری شده تا از جامعه خلاق و نوآور خود حمایت کنیم.

 

وی با اشاره به زون فناوری که در اطراف کارخانه نوآوری مشهد شکل گرفته تا شرکت‌های فناور در آن محدوده مستقر و از امتیازاتی برخوردار شوند، اظهارکرد: این محدوده به قطب مهمی در حوزه فناوری اطلاعات و شرکت‌های دانش‌بنیان و استارتاپ‌ها تبدیل خواهد شد؛ زون فناوری، اقدام بسیار مهمی برای حفظ چهره‌های فعال و خلاق در شهر خواهد بود تا از این طریق مشهد به قطب این عرصه تبدیل شود.

 

رئیس شورای شهر مشهد از کاهش ۵۰ درصدی امضاها و فرم‌های زائد با تعریف فرآیندهای جدید خبرداد و گفت: موضوع بعدی که مورد توجه قرار گرفته، تدوین برنامه عملیاتی و برش هوشمندسازی آن اعم از برش‌های سالانه و منطقه‌ای بوده که بدون شک، رصد کردن و کنترل نمودن آنها بسیار کارآمد است.

 

کد خبر 984764

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha